روش هوشمندانه هکرها برای سرقت از کلیک‌های شما

فتا خبر داد;

هکرها با استفاده از تکنیک Clickjacking یا کلیک دزدی درفکر آسیب رساندن به شما و کسب درآمد بیشترهستند،رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با هشدار به شهروندان به تشریح این موضوع پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتاسرهنگ"زحمتکش" رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه درگفتگو با خبرنگار پلیس فتا گفت :کلیک دزدی یا « Clickjacking» روش هوشمندانه‌ای است که هکرها برای ترغیب کاربران به کلیک کردن روی آیکن و یا فایلی ویروسی به کار می‌گیرند.

وی در ادامه تصریح کرد:در این روش کاربر بدون این که بداند ممکن است با یک کلیک کردن ساده چه اتفاقات ناگواری برای سیستمش رخ بدهد، در دام هکرها می‌افتد.
سرهنگ زحمتکش افزود:کسب درآمد برای بازدید از سایت‌ها یکی از ساده‌ترین روش‌های کسب درآمد اینترنتی شده و به همین منظور برخی سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی برای بیشتر دیده شدن از این ترفند استفاده می‌نمایند.

این مقام مسوول گفت: این تکنیک به شکل‌های مختلفی ظاهر می‌شود؛ به عنوان مثال آگهی‌های تبلیغاتی و یا جملاتی مانند «هرگز روی این فایل کلیک نکنید» که می‌تواند هرکاربری، از مبتدی گرفته تا مجرب را دچار وسوسه برای کلیک کردن کند. در این ترفند امنیتی، ابزارهای خاصی را برای در امان ماندن از این آسیب اینترنتی ذکرمی‌کنیم.

وی توصیه کرد:
از کلیک روی لینک‌های مشکوک پرهیز کنید، این گونه صفحات مخرب اغلب کاربر را به کلیک روی لینک‌هایی ترغیب می‌کند که توضیحاتی جذاب دارد.
این فایل مخرب اینترنتی ممکن است در قالب یک ایمیل معمولی ارسال شود که لینکی را در خود دارد که به فایل ویدئویی حاوی خبری مهم و یا جالب می‌رسد؛ اما شما تنها با کلیک روی دکمه اجرای فایل تصویری به صفحه مورد نظر هکر منتقل می‌شوید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

16  −    =  11