تدبیری برای حل مشکل شخص محور کردن بیمه‌نامه‌های شخص ثالث

مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه ایران گفت: یکی از مشکلات شخص محور کردن بیمه نامه شخص ثالث، خودروهای دولتی و حقوقی است که لازم است برای آن تدبیری اندیشده شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، عباس فراشیانی، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به طرح در حال بررسی اصلاح قانون بیمه شخص ثالث گفت: اینکه صدور بیمه نامه شخص ثالث از خودرو محور به شخص محور تبدیل شود بسیار مناسب است اما باید برای خودروهای دولتی و حقوقی نیز فکری شود.

وی گفت: شخص محور شدن بیمه شخص ثالث موجب کاهش خسارات خواهد شد و دیگر افراد می دانند که هر تصادفی در کارنامه شخصی خودشان ثبت خواهد شد و با فروش خودرو به فرد دیگری منتقل نمی شود و در واقع نقش بازدارنده در ایجاد تصادفات خواهد داشت و دقت رانندگان را بالا می‌برد.

وی ادامه داد: البته باید برای خودروهای دولتی و حقوقی که تقریبا 20 تا 25 درصد از خودروهای در حال تردد را تشکیل می دهند، نیز تدبیری شود چرا که رانندگان این اتومبیل ها به دلیل ماموریت های متعدد کاری تغییر می کند و امکان صدور بیمه نامه شخص محور وجود ندارد مگر آنکه برای اینگونه خودروها قانونی برای تلفیقی از شخص و خودرو محور پیش بینی شود.

فراشیانی با بیان اینکه، سیاست کلان شرکت متبوعش در سال 1393 بازنگری در دستورالعمل‌های جاری شرکت در واحدهای خسارتی است، افزود: هدف از این موضوع حذف مدارک غیر ضروری در پرونده‌های خسارتی و عرضه خدمات کیفی و روان به بیمه گذاران شرکت است.

وی افزود:‌در همین راستا ارزیابان خسارت، معاونان فنی، واحدهای اجرایی و روسای خسارت شعب سراسر کشور در دو همایش شرکت و در این باره اطلاعات لازم به آنان ارائه شد.

مدیر بیمه های اتومبیل بیمه ایران یکی از اهداف این همایش ها را« آموزش کارشناسان ارزیاب خسارت در ارتباط با مشتری مداری و کوتاه کردن چرخه خسارت و حذف مدارک غیر ضروری» عنوان کرد و گفت: از همه مهم تر ایجاد وحدت رویه بین واحدهای خسارت در سراسر کشور بود و از اساتید برجسته دانشگاهی به منظور آموزش ارتباطات موثر با زیان دیدگان حوزه اتومبیل استفاده شد.

وی تاکیدکرد: بیمه ایران به شدت تمام ابزار بیمه گری را جهت ارائه خدمات کیفی و سرویس های سهل و روان و برای جلوگیری از از اتلاف وقت زیان دیدگان در واحدهای خسارتی به کار خواهد گرفت و در همین راستا به دنبال افزایش اختیارات شعب بیمه ایران و حوزه کارشناسی هستیم.

وی «دریافت حق بیمه و پرداخت الکترونیکی خسارات» ، «صدور بیمه‌نامه شخص ثالث به صورت اینترنتی و هوشمند» را از دیگر فعالیت‌های شرکت متبوعش عنوان کرد و گفت: با استفاده ازابزارهای جدید الکترونیکی تمامی پرداخت خسارت و دریافت‌ها در این شرکت از درگاه‌های الکترونیکی و در کمترین زمان ممکن انجام می شود.

فراشیانی افزود: در حال حاضر در فاز اول با مهندسی مجدد تیم پرداخت خسارت سیار بیمه ایران خسارات اعلامی به تیم مذکور در حداقل زمان ممکنه برآورد خسارت و به صورت الکترونیکی به حساب زیان دیدگان واریز می شود.

وی ادامه داد: بیمه ایران در سال 1393 به جهت افزایش توان خرید بیمه گذاران در بیمه نامه شخص ثالث، مبادرت به تعریف بیمه‌نامه کوتاه مدت و محاسبه حق بیمه کوتاه مدت براساس تعرفه روزشمار کرده است که استقبال بسیار خوبی در پنج ماه ابتدای سال جاری شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

44  −    =  36