دوران طلایی ورزش ایران با این ۴ کاپیتان

در روزگاری به سر می‎بریم که ورزشهای مختلف ما در اوج اعتبار قرار دارند و به نحو رویایی چنان وقایع شیرینی برایمان پیش آمده که چند سال قبل احتمال وقوعش را در خواب هم نمیدیدیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ورزش سه: در روزگاری به سر می‎بریم که ورزشهای مختلف ما در اوج اعتبار قرار دارند و به نحو رویایی چنان وقایع شیرینی برایمان پیش آمده که چند سال قبل احتمال وقوعش را در خواب هم نمیدیدیم.

در فوتبال به جام جهانی رفتیم و برابر بهترین بازیکن فوتبال دنیا و تیمش یعنی آرژانتین در آستانه پیروزی قرار داشتیم، در والیبال از عظمت کار خودمان در مانده ایم و هنوز باور نداریم که جزو 4 تیم برتر لیگ جهانی شده و امروز در مسابقات جهانی خودمان را در حد و آستانه قهرمانی می بینیم، در بسکتبال قهرمان بلامنازع قاره هستیم، تیم ملی کشتی فرنگی ما برای اولین بار بعد از 64 سال قهرمان جهان می شود.

تیم ملی کشتی آزاد سال گذشته بعد از 48 سال خارج از ایران قهرمان جهان شده و امسال نیز با ترکیبی جوان در مسیر دفاع از این عنوان به عنوان نایب قهرمانی می رسد که بی نظیر است.

اما کاپیتانها وشخصیت قدرتمند و شبه کاریزماتیک این تیم های پرافتخار چه تاثیری در این توفیق داشته اند؟ اگر موافقید با هم مرورشان کنیم.
 
فوتبال: جوادنکونام

از فوتبال شروع کنیم که "جواد نکونام "، بهره مند از قدرت فنی بالا ، هوش، تدبیر در زندگی شخصی و رسیدن به آستانه رکورد علی دایی در زمینه تعداد بازیهای ملی ، یک کاپیتان معتبر و ارزشمند برای فوتبال ما در مقیاس بین المللی است. نکونام خواص فنوتیپی مناسبی که باعث می شود او را کاپیتانی لایق بدانیم. او که در یک کشور صاحب فوتبال صاحب اعتباری مناسب است تا جام ملتهای آسیا با کارلوس کی‎روش خواهد بود. نکونام با همه مخالفت ها حالا یکی از مقتدرترین کاپیتان های ملی تاریخ فوتبال ماست . 
 

دوران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  ⁄  3  =