۸۱ هزار دلار حقوق سالانه کارشناسان IT در خاورمیانه

براساس نتایج حاصل از مطالعه جدید مرکزArabian Computer، هر متخصص فناوری در منطقه خاورمیانه در هر سال به‌طور میانگین 81 هزار دلار حقوق می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از رایورز، نظرسنجی سالانه این مرکز نشان داده است که میزان حقوق و دستمزد متخصصان فناوری در منطقه خاورمیانه طی یکسال گذشته تغییرات فراوان کرده و این در حالی بوده است که یازده درصد شرکت‌کنندگان در این تحقیق اعلام کردند در طول یکسال حداقل 150 هزار دلار حقوق می‌گیرند. البته باید توجه کرد که سال گذشته دست‌کم 13 درصد متخصصان حداقل حقوق خود را 150 هزار دلار اعلام کردند.

در بررسی‌های سال‌جاری، همچنین مشخص شد 31 درصد متخصصان فناوری در منطقه خاورمیانه سالانه دستمزدی برابر با 20 تا 50 هزار دلار دارند و هفت درصد هم در طول یک سال بیش از 200 هزار دلار کسب می‌کنند. این نظرسنجی برای مشخص شدن میزان دستمزدهای متخصصان فناوری در خاورمیانه بین ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر 2014 انجام شد و در آن کارمندان و کارشناسان حوزه فناوری در رده‌های مختلف با تخصص‌های متفاوت شرکت کردند و هر یک از آنها میزان رضایتمندی خود را از حقوقی که می‌گیرند اعلام کردند. این نظرسنجی نخستین بار سال گذشته انجام شد.

در بررسی‌های امسال 461 نفر حضور داشتند و 85 درصد آنها خود را کارشناس IT معرفی کردند و همچنین 83 درصد گفتند که بیش از پنج سال است که در حوزه فناوری اطلاعات کار می‌کنند. بخش اعظم این افراد کارمند تمام‌وقت بودند و 4 درصد هم به‌صورت نیمه‌وقت در شرکت‌های مختلف فعالیت می‌کردند. همچنین گفته شد که 57 درصد این افراد در سازمان‌هایی با بیش از 1000 کارمند فعالیت می‌کردند و 29 درصد هم استخدام سازمان‌هایی با 100 تا 1000 کارمند بودند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

89  −    =  87