درباره این جراحی های لاغری بیشتر بدانید

اگر از افرادی که دچار چاقی‌های مفرط هستند، درباره تلاششان برای کاهش وزن سوال کنید؛ تقریبا جواب‌های مشابه می‌شنوید. جواب‌هایی از این دست که همه‎شان با انواع رژیم‌ها آشنایی دارند و آنها را امتحان کرده‌اند اما ژنتیکی چاق هستند، آب می‌خورند چاق می‌شوند و…

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از سلامت ایران اگر از افرادی که دچار چاقی‌های مفرط هستند، درباره تلاششان برای کاهش وزن سوال کنید؛ تقریبا جواب‌های مشابه می‌شنوید. جواب‌هایی از این دست که همه‎شان با انواع رژیم‌ها آشنایی دارند و آنها را امتحان کرده‌اند اما ژنتیکی چاق هستند، آب می‌خورند چاق می‌شوند و…

اضطراب‌ها و نگرانی‌ها و دغدغه‌های فکری‌شان هم شبیه یکدیگر است تا جایی‌که برخی از آنها افسرده می‌شوند، از حضور در جمع امتناع می‌کنند یا حتی سعی می‌کنند شب‌ها از خانه خارج شوند تا دور از تیررس چشم دیگران باشند.

متاسفانه گاهی فشار ناشی از نشخوار ذهنی این افراد باعث می‌شود دست به کارهای خطرناکی برای کاهش وزن بزنند و چه بسا در این راه آسیب جدی ببینند یا حتی جان بسپارند. پزشکان از چاقی به‌عنوان یک بیماری مزمن و سیستمیک یاد می‌کنند که قابلیت درگیر کردن سیستم‌های حیاتی و مهم بدن را دارد. این بیماری مزمن باید درمان شود ولی درمان آن گاهی چندان کار آسانی نیست. شاید در مواقعی یک کار گروهی را بطلبد که در آن متخصصان تغذیه، جراحان پلاستیک، جراحان عمومی (لاپاروسکوپی) و متخصصان علوم شناختی اعصاب و روان‌پزشکان وارد عمل شوند.

یکی از این روش‌ها که بسیاری از افراد دچار اضافه‌وزن را برای رهایی از وضعیت فعلی به خود جذب کرده، لاغرشدن با عمل جراحی است. عمل‌های جراحی بسیار متنوع‌اند و بیماران به آگاهی بیشتری درباره آنها نیاز دارند.

بالون‌گذاری

در چند سال اخیر، گذاشتن بالون در معده از روش‌های مطرح برای کاهش وزن بوده زیرا این روش، جراحی محسوب نمی‌شود، نیازی به بیهوشی ندارد و با آندوسکوپی که حداکثر نیم‌ساعت طول می‌کشد به اتمام می‌رسد. تا همین چند سال قبل تقریبا بیمارانی که اضافه وزن چندانی هم نداشتند، کاندید گذاشتن بالون می‌شدند اما با مشخص شدن عوارض آن، کم‌کم متقاضیان خود را از دست داد.
 

مقایسه

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  3  =