پیش بینی کاهش دمای برخی از مناطق کشور

سازمان هواشناسی اعلام کرد: نقشه های پیش یابی نشان می دهند که از بعدازظهر روز دوشنبه هفته جاری با نفوذ جریانات سرد شمالی به آسمان استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و سواحل جنوبی دریای خزر شاهد افزایش ابر، بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد، همراه با کاهش 5 تا 7 درجه ای دما در این مناطق خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایرنا: سازمان هواشناسی اعلام کرد: نقشه های پیش یابی نشان می دهند که از بعدازظهر روز دوشنبه هفته جاری با نفوذ جریانات سرد شمالی به آسمان استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و سواحل جنوبی دریای خزر شاهد افزایش ابر، بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد، همراه با کاهش 5 تا 7 درجه ای دما در این مناطق خواهیم بود.

براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی سه روز آینده، در برخی از مناطق استان های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان و جنوب فارس، در بعد از ظهر تا اوایل شب افزایش ابر، وزش باد، رگبار پراکنده و یا رعد و برق قابل پیش بینی است.

همزمان با نفوذ این سامانه سرد شمالی، مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش دمای هوای تهران روز شنبه به خبرنگار ایرنا، گفت: هم اکنون دمای هوای تهران به حدود 27 درجه بالای صفر رسیده، رطوبت نسبی هوا حدود 28 درصد، سرعت وزش باد 18 کیلومتر بر ساعت و کمینه و بیشینه امروز هوای تهران بین 17 تا 30 درجه خواهد بود.

احد وظیفه افزود: کمینه و بیشینه هوای تهران در روز یکشنبه این هفته بین 18 تا 31 درجه بالای صفر می رسد و نقشه های هواشناسی نشان می دهند، آسمان تهران نیز در این روز صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

به گفته وی، طبق نقشه های پیش یابی کمینه و بیشینه هوای تهران در روز دوشنبه این هفته نیز بین 17 تا 31 درجه بالای صفر خواهد بود و آسمان تهران نیز کمی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می شود. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  21