تصمیم دولت برای انتخاب رئیس کل بانک مرکزی

وعده جدید رئیس جمهور درباره اشتغال زایی، ابلاغیه های گمرک در زمینه واردات خودروهای لوکس، وضعیت بازار مسکن، تصمیمات دولت برای نجات دریاچه ارومیه، مصوبه دیوان عدالت درباره نیروهای شرکتی، افزایش مصرف گاز در پی سرد شدن هوا، وضعیت قیمت محصولات کشاورزی و عدم اطلاع رسانی خودروسازان؛ از مهم ترین اخبار اقتصادی در این هفته بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  مهر، پس از گزارش پُرحاشیه اخیر مرکز آمار درباره بیکاری و تاکید نوبخت درباره ایجاد 400 هزار اشتغال جدید؛ حالا رئیس جمهور وعده داده تا پایان سال 97 هزار شغل صنعتی نیز ایجاد خواهد شد. همچنین به دستور وی، شورای عالی اشتغال طرحی را بررسی می کند که قرار است طی آن دانشگاه ها بر اساس نیاز بازار کار دانشجو بپذیرند.

گمرک ایران در ابلاغیه ای به گمرکات اجرایی کشور درباره اجرای ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی اعلام کرد: ترخیص خودروهای وارداتی مربوط به ورزشکاران و جانبازان نیز تنها با حجم موتور تا 2500 سی سی مجاز است.

یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام اینکه در یکی از بحرانی ترین خشکسالی ها قرار داریم گفت: باروری ابرها، شیرین سازی آب دریا و استفاده از آب های نامتعارف؛ راهکارهای جدید برای تامین آب شرب مورد نیاز کشور است.

در میان تعداد بالای مستاجرانی که برای یافتن آپارتمان مناسب به بنگاه‌های املاک سر می زنند، افرادی هم وجود دارند که به دنبال اجاره یک روزه تا یک ماهه آپارتمان‌های لوکس و مبله هستند و حاضرند رقم‌های نجومی را هم بابت آن بپردازند.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اعمال محدودیت های جدید در مصرف سوخت مایع نیروگاه ها از وعده وزارت نفت برای تامین کامل گاز نیروگاه ها در فصل زمستان خبر داد و اعلام کرد: حجم معاملات برق در بورس انرژی 5 برابر می شود.

واژ ه "محرمانه" مدتی است میان قطعه‌سازان و خودروسازان باب شده است و هرگاه که رسانه‌ها به دنبال اطلاع از نتایج مذاکرات آنها با خودروسازان خارجی، تاکید بر محرمانه بودن، تنها پاسخی است که از سوی مسئولان عنوان می‌شود.

حدود یک میلیون نفر از جمعیت فعال کشور تنها در فاصله یکسال تصمیم گرفته اند خانه نشینی کنند و از گروه شاغلان و یا جویندگان شغل خارج شده‌اند. با وجود اینکه دولت می‌گوید تا سال 1400 کشور به 10.5 میلیون شغل جدید نیازمند است، اما به تازگی هشدارهای جدیدی درباره سونامی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی داده می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه کمترین افزایش قیمت در ماه‌های گذشته در گروه مواد غذایی و محصولات کشاورزی رخ داده است، گفت: در حال بررسی تعرفه واردات برنج هستیم تا در صورت لزوم، محدودیت‌های وارداتی برای این کالا اعمال کنیم.

در طول 7 ماهه نخست سال جاری و همزمان با سقوط آزاد ذخیره بنزین 400 تومانی کارت‌های سوخت، ایرانی‌ها بیش از 15 میلیارد لیتر بنزین و 22 میلیارد لیتر گازوئیل مصرف کردند که با وجود افزایش قیمت‌ها اما رشد مصرف این دو فرآورده‌ نفتی مهار نشده است.

گمرک ایران در بخشنامه های جداگانه ای به ناظرین، مدیران کل و مدیران گمرکات اجرائی کشور خواستار تعیین ارزش گمرکی 5 مدل خودروی وارداتی شد.

رئیس دیوان عدالت اداری با اعلام جزئیات رای جدید هیئت عمومی این دیوان درباره تعیین تکلیف نیروهای شرکتی گفت: بر اساس قانون دستگاه های دولتی، استخدام یا باید به صورت رسمی و یا پیمانی باشد.

با بارش اولین باران و برف پائیزی در برخی از استان‌های کشور متوسط مصرف گاز بخش خانگی و تجاری در حالی یک شبه به سه برابر افزایش یافته است که مسئولان وزارت نفت تاکید می کنند برای زمستان سال جاری گاز منازل مردم، صنایع، نیروگاه‌ها و پتروشیمی‌ها قطع نخواهد شد.

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز خود طرح نحوه اداره بانک مرکزی و عزل و نصب رئیس کل این بانک را تصویب کردند که بی‌شباهت با نحوه انتخاب ولی‌الله سیف برای این پست در دولت یازدهم نیست.

با اختصاص 7 هزار و 295 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار؛ طرح های مصوب کارگروه نجات ارومیه در دولت تصویب شد. یک مقام مسئول در وزارت نیرو از اختصاص 500 میلیاردتومان برای اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در بودجه 94 خبر داد.

مرکز آمار ایران با اعلام شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در مهرماه سال جاری، نرخ تورم در روستاها را 18.9 درصد و تورم نقطه به نقطه را نیز 11.8 درصد اعلام کرد.

بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی را در تهران در هفته منتهی به 93.08.09 را اعلام کرد.

گزارش عملکرد بازار بیمه کشور در شش ماهه اول سال 1393 نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 35.8 درصدی حق بیمه‌های تولیدی و رشد 19.3 درصدی پرداخت خسارت حکایت دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با اشاره به اندک کاهش تولید پرتقال در شمال کشور بر اثر سرمازدگی گفت: تولید این میوه در جنوب افزایش یافته و بخشی از کاهش تولید شمال را جبران می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

37  −  36  =