اقتصاد دنیا در ۲۴ ساعت گذشته

سرخط مهم ترین عناوین اقتصادی دنیا در 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است:

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر سرخط مهم ترین عناوین اقتصادی دنیا در 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است:

خبرگزاری فرانسه: افزایش تورم در چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا یعنی کره جنوبی. نرخ تورم در سال جاری میلادی در کره جنوبی 1.9 دهم درصد بود که در مقایسه با سال گذشته 1.3 دهم درصد افزایش یافته است.

بی بی سی: بحران تجارت در استرالیا. صادرات استرالیا تنها 1 درصد افزایش یافت در حالی که واردات این کشور تا 6 درصد بالا رفته و بیشترین سهم واردات آن نیز سوخت بوده است.

بلومبرگ: بانک مرکزی اروپا به منظور پایین آوردن نرخ تورم، بانک های اروپای شرقی را مجبور به قطع کردن نرخ بهره می کند.

خبرگزاری فرانسه: شرکت خودروسازی BMW اعلام کرد سود این شرکت علیرغم فروش بالا در سه ماهه سوم سال میلادی جاری به دلیل پرداخت مالیات سنگین کاهش یافته است.

فایننشال تیریبون: سومین شرکت بزرگ امریکایی در زمینه تولید محصولات وایرلس "SPRINT" به دلیل مواجه شدن با ضرر 765 میلیون دلاری، باعث بیکار شدن 2000 نفر شد.

گاردین: بهبود وضعیت اقتصادی انگلیس در باقیمانده سال جاری میلادی با روندی آهسته، طی خواهد شد.

ایاتا (موئسسه حمل و نقل هوایی بین المللی): نتایج به دست آمده از میزان جابجایی مسافران از طریق صنعت هوایی در ماه سپتامبر گویای رشد 5.3 دهم درصدی در مقایسه با سال گذشته میلادی است.

سی ان بی سی: قیمت نفت خام امریکا (وست تگزاس اینترمیدیت) در بازار معاملات آتی با رشد 22 سنتی مواجه شد و با قیمت 78.90 دلار در هر بشکه معامله شد، اما این افزایش کمتر از پیش بینی های صورت گرفته بود.

ترکیش ویکلی: بالا رفتن قیمت موادغذایی در ترکیه، عاملی برای افزایش نرخ تورم و رسیدن آن به عدد 8.96 دهم درصد است.

تلگراف: ظاهرا اقتصاد بیمار اروپا هم نتوانست کاری را با یورو از پیش ببرد. 

س ان ان: رشد اقتصادی در بخش خدماتی امریکا بسیار کند گزارش شده، به طوری که آمار به دست آمده در ماه اکتبر، نشان دهنده پایین ترین حد در 6 ماهه گذشته است.

اسکای نیوز: وقتی قیمت نفت سقوط می کند، کاهش قیمت سوخت در امریکا می بایستی همچون سقوط سنگ باشد نه افتادن پَر.

راشا تودی: کارشناسان روسیه بر این باور هستند که کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی موقتی خواهد بود.

یورونیوز: بزرگترین شرکت خودرو سازی دنیا "Tyota" در آستانه ثبت رکورد در سوددهی است. البته این سود حاصله مدیون تبدیل یورو به ین است که معادل 17.5 میلیارد یورو ارزآوری برای ژاپن است. ناگفته نماند این روزها واحد پول ژاپن "ین" ضفیف شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  −  62  =