رشد قارچ‌گونه قاچاقچیان با افزایش تعرفه‌های گمرکی

معاون پیشگیری و هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: میزان تعرفه گمرکی کالاها رابطه معناداری با میزان قاچاق دارد و هر جا که تعرفه افزایش یابد میزان قاچاق نیز به دنبال آن افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علیرضا بیات در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در همه کالاها این ارتباط منطقی وجود دارد که با توجه به افزایش میزان تعرفه، کم کم شاهد رشد قارچ گونه قاچاقچیان می‌شویم و این در حالی است که با منطقی‌تر شدن تعرفه میزان قاچاق نیز کاهش می‌یابد.

دلایل افزایش قاچاق در حوزه پوشاک

وی درباره افزایش قاچاق در حوزه پوشاک گفت: تعرفه گمرکی لباس 100 درصد است و طبیعی است که این میزان قاچاق را در این بخش شاهد باشیم. این در حالی است که نباید همه بار حمایت از تولید داخلی را بر دوش تعرفه بگذاریم و به جای توجه و برنامه‌ریزی در رابطه با افزایش کیفیت و توجه به پیشرفت تکنولوژی، تغییر سلیقه‌ها و تنوع طلبی در مخاطبان در سنین مختلف فقط بر تعرفه تمرکز کنیم.

معاون پیشگیری و هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: به عنوان مثال در حوزه پوشاک باید به بحث برند بودن و مد روز بودن توجه کرد و آن‌ها را مطابق با فرهنگ کشور خودمان و موازین دینی‌مان هماهنگ کرد و مدل های خوب و با کیفیت را در بازار عرضه کرد.

افزایش تعرفه گمرکی اقدامی ناکارآمد است

بیات با بیان اینکه همیشه تقاضا برای کالای باکیفیت وجود دارد، گفت: در این حوزه از ورود کالای برندینگ جلوگیری کرده‌ایم و از طرفی آنطورکه باید و شاید به بحث کیفیت توجه نمی‌کنیم. این در حالی است که تقاضا همچنان در بازار وجود دارد و رو به افزایش است.

معاون پیشگیری و هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یادآور شد: افزایش تعرفه گمرکی اقدامی ناکارآمد است که نه تنها تبعات مثبتی را به همراه ندارد بلکه شاهد افزایش قاچاق نیز هستیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  66  =  75