وحشی گری و حیوان کشی بخت و اقبال می آره!

می گویند مهره مار دارد.» این جمله آشنایی است که کمتر کسی پیدا می شود که آن را نشنیده باشد. شاید بارها این جمله را مثلا به جای یک ضرب المثل به کار برده اید. برای کسی که دارد به نظرتان همینطور الکی شانس می آورد اما برای برخی، این تنها یک ضرب المثل نیست بلکه یک باور است.

همشهری سرنخ :سودجویان برای هر حیوانی خواب جداگانه ای دیده اند. حتی برای حرام گوشت ها و بی بر و روها! مثلا کفتارها نه گوشت شان گوشتی است که بشود با آن آبگوشت ساخت و نه دک و پز زیبایی دارند که جنایتکاران طبیعت بتوانند سرشان را تاکسیدرمی کنند و بکوبند به دیوار سالن پذیرایی شان. با این حال آنهایی که لقمه در خون حیوانات زبان بسته می زنند، همیشه برای بازارگرمی، حقه و شگردی در چنته شان دارند.

این روزها سودجویان دارند از دل تاریخ شفاهی که معلوم نیست دقیقا کی گفته و کی شنیده، خرافات را بیرون می کشند و به خورد ساده لوحان می دهند. خرافات بی پایه و اساسی که هدف از آنها تنها سرکیسه کردن و خالی کردن جیب هاست. می گویند فلان عضو فلان حیوان، شانس می آورد، نیروی جوانی می آورد، خوشی و مبارکی می آورد. اصلا اگر آن را به همراه داشته باشی چرخ گردون به گردت می گردد! و … متاسفانه این تنها ساده لوحان نیستند که تاوان این جادو و جنبل بازی ها را از جیب شان می پردازند. مسئله اصلی گونه هایی از حیوانات هستند که در گوشه و کنار این مرز و بوم دارند قتل عام می شوند.
 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

16  ⁄    =  4