سرمایه گذاران خشمگین یاهو خواستار کمک فوری ای او ال شدند

حداقل دو نفر از 10 سهام دار اصلی شرکت یاهو که به شدت از عملکرد مریسا میر مدیرعامل فعلی آن و گردش مالی این شرکت ناراضی هستند خواستار کمک ای او ال شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس  به نقل از رویترز، آنها نامه ای مستقیم خطاب به تیم آرمسترانگ مدیر عامل شرکت  AOL نوشته اند و از وی خواسته اند در مورد امکان ادغام AOL و یاهو بررسی هایی انجام دهد و خود او هم شرکت ادغام شده را اداره کند.

پیش از این هم تلاش هایی در این زمینه صورت گرفته بود تا پس از ادغام یاهو با AOL زمینه برای آزادسازی سهام باارزش یاهو در میان شرکت های آسیایی فعال در زمینه وب فراهم شود.

ظاهرا آرمسترانگ هم نسبت به این درخواست بی میل نبوده و از مزایای این ادغام احتمالی سخن گفته است. اما در نهایت احتمال چنین تحولی را اندک دانسته است. سرمایه گذاران و منابع نزدیک به AOL که خبر مذکور را تایید کرده اند می گویند هیچ مذاکره ای میان دو شرکت انجام نشده و بحث ها در حد گفتگوهای دوستانه باقی مانده است.

سهام دارانی که از این طرح حمایت کرده اند در هفته های اخیر به دیدار آرمسترانگ هم رفته اند و اظهار داشته اند که ادغام یاهو و AOL موجب صرفه جویی 1.5 میلیارددلاری خواهد شد.

بر اساس طرح این سرمایه گذاران واحدهای ایمیل و وب یاهو با AOL  ادغام شده و برای اداره شرکت های یاهو در آسیا مانند علی بابا و … هم موسسات تازه ای تاسیس می شوند.

مجموع کسب و کارهای یاهو در حال حاضر بیش از 7 میلیارد دلار ارزش ندارد، اما برخی شرکت های تحت مدیریت آن مانند علی بابا تا 44 میلیارد دلار ارزش گذاری شده اند.

آرمسترانگ که قبلا از مدیران گوگل بوده، توانسته از سال 2009 به این سو AOL را که در حال زوال کامل بود، زنده کند و با خرید شرکت های خلاق و نوپا خدمات جالبی مانند تبلیغات اختصاصی ویدیویی ارائه دهد. ارزش این شرکت در مدت مدیریت وی دوبرابر شده و از مرز 3.5 میلیارد دلار فراتر رفته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  1