کلانی: کسی از کیفیت لیگ برتر راضی نیست

پیشکسوت پرسپولیس می‌گوید هیچ کس از کیفیت بازی‌های لیگ برتر فوتبال راضی نیست و به نیاز و خواست هواداران پاسخ گفته نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،حسین کلانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره کیفیت رقابت‌های لیگ برتر گفت: هیچ کس از این لیگ راضی نیست. تیم‌های بزرگ ما انگیزه ندارند و بازیکنان تلاش کافی نمی‌کنند. البته تیم‌های جوان و جویای نام خوب کار می‌کنند، ولی تیم‌های بزرگ و صاحب نام نیاز و خواست هواداران را پاسخ نگفته‌اند.

او به روند نزولی فوتبال و لیگ برتر اشاره کرد و افزود: من پیشرفتی را در فوتبال کشور ندیده‌ام و ما یک روند نزولی را طی ‌کرده‌ایم. تیم‌های بزرگ و ریشه‌دار ما به جز راه‌آهن که امسال خوب و با انگیزه کار کرده است نمایش ضعیفی داشته‌اند.

کلانی در پاسخ به این سوال که آیا پولی که در فوتبال هزینه می‌شود و قراردادهای بازیکنان با کیفیت لیگ مطابقت دارد؟ خاطر نشان کرد: مشکل ما این است که همه چیز را با قبل مقایسه می‌کنیم. دریافتی‌ها را با قبل مقایسه می‌کنیم، در صورتی که شرایط امروز بسیار متفاوت با گذشته است.

پیشکسوت پرسپولیس در این باره اضافه کرد: باید ببینیم پایه و اساس درست بوده است یا خیر؟ به نظر من درست نبوده است. مانیفست برای حرفه‌ای‌گری درست نبوده است. از سوی دیگر وقتی حد و حدود بازیکن مشخص نباشد، ما با حواشی، بی اخلاقی، بی احترامی مواجه می شویم.

کلانی با بیان این که تا اساس کار درست نباشد اتفاق خاصی نخواهد افتاد، اظهار کرد: من در برنامه «90» هم گفته بودم که باید یک اتاق فکر فوتبال تشکیل شود و از صاحبنظران در این اتفاق فکر دعوت شود. باید برنامه‌ریزی از سطح پایه شروع شود. قوانین حرفه‌ای کشورهای صاحب نام را با فرهنگ خودمان مطابقت دهیم و از آنها استفاده کنیم.

او در بخش دیگری از این گفت و گو درباره نبود پدیده خاص در لیگ برتر گفت: یک بازیکن پدیده و ستاره باید تغذیه شود. بهترین بازیکنان دنیا هم نیاز دارند بازیکنانی در کنار آنها باشند که بتوانند او را تغذیه کنند. در حالی که این شرایط در بسیاری از تیم‌های ما وجود ندارد و این باعث می‌شود بازیکنانی که به عنوان پدیده در یک تیم مطرح می‌شوند بعد از یکی، دو سال با عوض کردن تیم خودشان دچار افت شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

95  −  85  =