تکذیب ورود ویروس رین به شبکه‌های ایران/مذاکره‌کنندگان حتی یک گام پس نگذاشته‌اند

وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران:

مرکز SOC شرکت زیرساخت در مرکز مخابراتی امام خمینی قابلیت شناسایی ویروس‌ها و افزارهایی که از خارج وارد ایران می‌شود و معمولا با این موارد مقابله می‌کند اما تاکنون گزارشی از ورود ویروس رین نداشته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،وزیر ارتباطات امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال درباره انتصاب قائم مقام فناوری و امور بین‌الملل سازمان صدا و سیما که یکی از مسئولیت‌های وی ایجاد رگولاتور صوت و تصویر اعلام شده، گفت: رئیس هر سازمان می‌تواند تصمیماتی را اتخاذ کند و در زیر مجموعه خود سیاست‌هایی را اعلام نماید اما درباره موضوع تلویزیون اینترنتی قاعده کلی ارائه مجوز زیرساخت ارتباطی از سوی وزارت ارتباطات و ارائه مجوز محتوایی از سوی نهادهای متولی محتواست.

وزیر ارتباطات توضیح داد: در بستر تلویزیونی اینترنتی امکان ارائه انواع محتوا وجود دارد که تولی‌گری آن می‌تواند برعهده صدا و سیما، وزارت ارشاد، آموزش و پرورش و دیگر نهادهای ارائه دهنده آن محتوا باشد.

وی گفت: اگر به تقسیم‌بندی احترام بگذاریم و زیرساخت را برعهده وزارت ارتباطات، محتوای فرهنگی را برعهده وزارت ارشاد و محتوای متعلق به آرشیو صدا و سیما را در اختیار صدا و سیما قرار دهیم، در این باره مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی همچنین در بخش دیگر از سخنان خود درباره تأکید رئیس جمهور بر افزایش کیفیت اینترنت متناسب با نیازهای روز کاربران و اقدامات وزارت ارتباطات برای تحقق این امر، گفت: در آغاز به کار دولت تعداد کاربران ADSL و وایمکس دوبرابر شده‌ است.

واعظی توضیح داد:‌در ابتدای کار دولت تعداد کاربران این دو سرویس حدود 3.5 میلیون نفر بود که اکنون به 7 میلیون کاربر افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به سؤالی درباره شناسایی ویروس رین از سوی شرکت سمانتک گفت: مرکز SOC شرکت زیرساخت در مرکز مخابراتی امام خمینی قابلیت شناسایی ویروس‌ها و افزارهایی که از خارج وارد ایران می‌شود و معمولا با این موارد مقابله می‌کند اما تاکنون گزارشی از ورود ویروس رین نداشته‌ایم.

وی همچنین در واکنش به اظهارنظر رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره لزوم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات توسط بسیج  گفت: در این باره چیزی نشنیده‌ام و تصور می‌کنم منظور ایشان راه‌اندازی شبکه اجتماعی برای بسیج بوده است و بعید می‌دانم آنچه که اعلام کرده‌اند مشابهتی با آنچه که وزارت ارتباطات انجام می‌دهد داشته باشد.

محمود واعظی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه شما با آقای ظریف ارتباط نزدیکی دارید آیا جزئیات بیشتری از توافقات شب گذشته در اختیار دارید، گفت: از این توافق بسیار خوشحالم و بدانید توفیقاتی که دکتر ظریف و تیم همراه به دست آوردند بسیار بالاست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بین دو طرف مقرر شده که تا توافقنامه جامع به امضا نرسیده جزئیات را نگویند زیرا این توافق دشمنان زیادی در دنیا دارد.

وی گفت: همین‌قدر مطمئنم که این توافق توفیقات زیادی داشته و توافق شب گذشته را تبریک می‌گویم.

واعظی خاطرنشان کرد: توفیقات تیم هسته‌ای تحت رهنمون‌های مقام معظم رهبری بوده و در عمل آنچه محقق شده در راستای دستورات رئیس جمهور و حمایت مردم بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: پس از توافق نهایی که جزئیات آن اعلام خواهد شد مردم خواهند دید که نمایندگان ملت در مذاکرات هسته‌ای حتی یک گام پس نگذاشته‌اند و روی اصول ایستاده‌اند و یکی پس از دیگری به اهداف هدف‌گذاری شده دست پیدا کردند.

وی گفت: علاوه بر این در این مذاکرات تصویر منفی علیه ایران نیز بهبود پیدا کرده است.

واعظی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه جهت‌گیری وضعیت اقتصادی را پس از این مذاکرات دیشب در کشور چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: نتیجه مذاکرات شب گذشته در بازار ایران اثر مثبت خواهد گذاشت و زمینه همکاری بیشتر شرکت‌های خارجی با ایران فراهم شده است

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

16  ⁄    =  8