نحوه جدید کلاهبرداری از طریق چک

متهمان در بازجویی فنی پلیس به جعل و تغییر مبلغ چک و وصول آن از بانک در ماه‌های گذشته در استان‌های البرز، مازندران و گیلان اعتراف کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان از دستگیری دو جاعل چک و اعتراف آنها به 25 فقره جعل در این شهرستان خبر داد و گفت: آنان با فریب مردم اقدام به افزایش مبلغ چک و وصول آن می‌کردند.
محمدقاسم طرهانی در این باره اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان تاکستان به دنبال کسب خبر جعل چک مشتریان بانک‌ها توسط دو جاعل و خالی کردن کل حساب در چند استان، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.در تحقیقات مأموران انتظامی این شهرستان دو نفر در این رابطه شناسایی و تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.
فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی این شهرستان در اقدامی اطلاعاتی هر دو متهم را که با سوءاستفاده از شلوغی بانک‌ها و جلب اعتماد مردم چک مشتریان را با انگیزه جلوگیری از اتلاف وقت از آنان گرفته و با پول نقد تعویض می‌کردند، دستگیر و مورد بازجویی قرار دادند.
طرهانی ادامه داد: متهمان در بازجویی فنی پلیس به جعل و تغییر مبلغ چک و وصول آن از بانک در ماه‌های گذشته در استان‌های البرز، مازندران و گیلان اعتراف کردند.
این مسئول با اشاره به اعتراف جاعلان اسناد به 25 فقره جعل چک خاطرنشان کرد: هر دو جاعل با صدور قرار قانونی روانه زندان شده و تحقیقات بیشتر در این زمینه ادامه دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان برای حفظ اموال شخصی و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه مراجعه کنندگان و پلیس و پیشگیری از وقوع جرایم مشابه از مردم خواست برای انجام امور بانکی و اداری فقط به کاربران و افراد مسئول بانک‌ها و ادارات مراجعه کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

23  −  16  =