توسعه روابط بانکی ایران و روسیه کُند پیش می‌رود

رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان این که پرداخت یارانه نقدی در بحث افزایش قیمت نان کار درستی نیست، گفت: دامنه فعالیت‌های ایران و روسیه گسترده است ولی فعالیت‌های انجام شده در این رابطه باید سرعت بیش‌تری به خود گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،غلامحسین شافعی در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار کرد: زمینه همکاری ایران و روسیه دامنه گسترده‌ای دارد و امکانات وسیعی برای افزایش سطح مبادلات اقتصادی دو کشور وجود دارد.

وی با بیان این که باید فرصت‌های خوب را غنیمت شمرد، ادامه داد: یک سری مشکل همچون روابط بانکی بین دو کشور وجود دارد که مسئولان اقداماتی در پیش گرفته‌اند اما روند کار کمی کند است.

رییس اتاق بازرگانی ایران، با تاکید بر این که سرعت عمل در استفاده از فرصت‌ها بسیار حاثز اهمیت است، خاطرنشان کرد: در اتاق بازرگانی کمیته ویژه‌ای درراستای بررسی و همفکری در روابط ایران و روسیه با حضور مقامات دولتی برگزار می‌شود تا هرچه سریعتر به نتیجه مناسبی دست پیدا کرد.

شافعی در پاسخ به این سوال که بعد از تغییر نرخ نان باید چه برنامه‌ای در پیش گرفت، بیان کرد: به جز یک قشر آسیب‌پذیر همچون سالمندان و افرادی که در اقتصاد تاثیرگذار نیستند هر نوع کمک نقدی از نظر اقتصادی منفی است.

وی ادامه داد: هیچ وقت با اعانه دادن به مردم نمی‌توان مردم را توانمند کرد و باید امکان لازم برای مردم ایجاد کرد تا آن‌ها را آماده و تشویق به حرکت رو به جلو کرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران خاطرنشان کرد: افزایش قیمت نان باید به صورت منطقی صورت گیرد. باید راه و روشی برای افزایش فعالیت اقتصادی برای ایجاد درآمد داشته باشیم، اما نباید قشر بسیار آسیب‌پذیر جامعه را فراموش کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  ⁄  5  =