هم پیمان داعش، مسئول قتل یک آمریکایی

این گروه ضمن انتشار تصویر گذرنامه و 2 کارت شناسایی وی، در باره زمان یا چگونگی قتل وی توضیحی نداد.

ایرنا: گروه تروریستی موسوم به ولایت سینا یکشنبه شب در صفحه رسمی توییتر خود اعلام کرد که 'ویلیام هندرسون' را که در صنایع نفت مصر کار می کرده، کشته است.

این گروه ضمن انتشار تصویر گذرنامه و 2 کارت شناسایی وی، در باره زمان یا چگونگی قتل وی توضیحی نداد.

بر اساس اطلاعات مندرج در گذرنامه هندرسون، وی 58 ساله اهل ایالت تگزاس آمریکا بوده و کارت های شناسایی وی حاکیست که وی برای شرکت انرژی 'آپاچی کورپوریشن' مستقر در تگزاس و همچنین شرکت نفتی 'قارون' کار می کرده که از سرمایه گذاری مشترک آمریکا و مصر تشکیل شده است.

شرکت آپاچی در ماه اوت با خبر دادن از کشته شدن یکی از کارکنانش در یک عملیات ربایش خودرو در صحرای غربی مصر، هویت این فرد را اعلام نکرد.

این در حالیست که در آگهی درگذشتی که در ماه اوت به مناسبت درگذشت مردی به ویلیام هندرسون در شمال غربی اوکلاهما چاپ شد، از مرگ ناگهانی وی در هنگام کار در مصر خبر داده شده بود.

بر اساس این اطلاعیه، هندرسون 28 سال برای شرکت آپاچی کار می کرده و در هنگام مرگ 58 سال سن داشته است.

سفارتخانه آمریکا در قاهره از اظهارنظر در باره ادعای این گروه تروریستی خودداری کرد و مقام های آپاچی نیز برای اظهارنظر در این باره در دسترس نبودند.

ولایت سینا یک گروه شبه نظامی مخالف دولت مصر است که اقدام به ده ها حمله مسلحانه در مصر و عمدتا به نیروهای امنیتی این کشور کرده است.

گروه یادشده از هنگام سرنگونی 'محمد مرسی' رییس جمهوری وقت مصر در کودتای ژوییه 2013 ارتش، حملات خود را تشدید کرده است.

این گروه در ماه نوامبر به گروه تروریستی داعش که بخش هایی از سوریه وعراق را اشغال کرده است، اعلام وفاداری کرد.

گروه ولایت سینا در بیانیه جداگانه ای که یکشنبه شب منتشر کرد مدعی بیش از 10حمله در 4 هفته اخیر از جمله انفجار 6 خودروی زرهی ارتش و پلیس، قتل 7 افسر و نیروی وظیفه پلیس و تخریب خانه مردی به اتهام جاسوسی برای ارتش مصر شد.

دولت مصر از هنگام کشته شدن 31 نظامی در حمله ماه اکتبر این گروه به یک پاسگاه ایست و بازرسی ارتش در شمال شبه جزیره سینا، در این بخش وضع فوق العاده اعلام کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  1  =