کفش سفیر قطر، عامل بحران در فرودگاه!

حمد سیف بوعینین بعد از گذراندن مراحل پرواز به گیت عبور رسید اما هنگام عبور، دستگاه کشف فلزات چندین بار بوق زد از این رو افسر امنیتی از او خواست کفش هایش را از پا در آورد؛ اما سفیر بازجویی شخصی را نپذیرفت و سفرش را لغو کرد.

پایگاه خبری العالم: مقام های امنیتی فرودگاه قاهره، از سفر سفیر قطر به خارطوم به دلیل خودداری وی از در آوردن کفشهایش در بخش بازرسی جلوگیری کردند.

" حمد سیف بوعینین " بعد از گذراندن مراحل پرواز به گیت عبور رسید اما هنگام عبور، دستگاه کشف فلزات چندین بار بوق زد از این رو افسر امنیتی از او خواست کفش هایش را از پا در آورد؛ اما سفیر بازجویی شخصی را نپذیرفت و سفرش را لغو کرد.

بوعینین دفتر وازرت خارجه در فرودگاه قاهره را در جریان گذاشت و با ترک فرودگاه بار دیگر به داخل شهر بازگشت.

البته سفیر قطر دوباره ساعت یازده ونیم شب به فرودگاه بازگشت و به خارطوم سفر کرد ؛ اما رسانه های مصری در باره سرنوشت کفش این دیپلمات قطری هنگام خروج از فرودگاه برای بار دوم گزارشی منتشر نکرده اند.

این اولین بار نیست که مقام های امنیتی فرودگاه قاهره از سفر اتباع قطر به دلیل وجود مشکلات امنیتی جلوگیری می کنند چنانکه طی ماههای گذشته از ورود تعدادی از اعضای خاندان حاکم قطر به مصر ممانعت شده است.

در سپتامبر گذشته تعدادی از این افراد از جمله خلیفه بن فهد جاسم بن احمد و برادرش حمد به دلیل همراه نداشتن ویزا اجازه ورود به مصر را نیافتند.

منابع امنیتی اعلام کردند این دو نفر از طریق خطوط هوایی مصر از لندن وارد فرودگاه قاهره شدند اما مشخص شد که ویزا به همراه ندارند از این رو طبق قوانین از ورود آنها به کشور جلوگیری شد و با همان هواپیما بازگردانده شدند.

مقام های امنیتی فرودگاه قاهره در 27 اگوست سال جاری هم از ورود حمد بن طلال بن عبدالعزیز شاهزاده سعودی با وجود داشتن اقامت معتبر جلوگیری کردند.

اما عکس العمل کاربران صفحات عربی فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی به موضوع این خبر نیز در نوع خود جالب بود ، تاجایی که برخی کاربران به شوخی نوشتند شاید جوراب های سفیر پاره بوده و یا بوی بدی ازآن به مشام می رسیده است . کاربری نوشته است که احتمالا در کفش سفیر توسط اسرائیلی ها دستگاهی برای ایجاد فتنه در مصر و ترور مسئولان بلند پایه این کشور جاسازی شده است ، چرا که قطری ها عامل صهیونیست ها هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  2