آیین‌نامه اجرایی قانون اصلاح الگوی مصرف اصلاح شد

در جلسه روز گذشته هیات دولت، رئیس کل بانک مرکزی نقشه راه 1400 بانک مرکزی را ارائه کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، هیات دولت عصر یکشنبه به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهوری تشکیل جلسه داد و پس از بحث و تبادل نظر اعضای دولت درباره مسایل و مباحث روز کشور تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی به تصویب رسید.

در ابتدای این جلسه بانک مرکزی گزارشی در خصوص نقشه راه 1400 بانک مرکزی به هیات وزیران ارائه داد. در این گزارش دلایل تدوین نقشه راه 10 ساله شبکه بانکی، مهار تورم و نقدینگی، نظارت موثر بر نظام پولی و مبارزه با فساد، تحول در مفاهیم بانکداری و فناوری‌های نوین بیان شد.

نقشه راه تحول در نظام بانکی از طریق بازآرایی بانک مرکزی مطابق با الگوهای موفق جهانی و در چارچوب ساختار حقوقی و ملاحظات بومی کشور محقق شده و زمینه را برای ایجاد تحول اساسی در شیوه بانکداری و نظارت بر بازار پول و بانکداری مرکزی کشور رقم خواهد زد.

هیات وزیران پس از استماع گزارش ضمن استقبال از برنامه ریزی انجام شده توسط بانک مرکزی بر اجرای کامل برنامه ها تا نیل به اهداف مورد نظر تاکید کردند.

با تصویب دولت، مبلغ یکصد و نود و پنج میلیارد و ششصد و سه میلیون ریال اعتبار برای بازسازی تاسیسات زیر بنایی خسارت دیده از سیل و طوفان و تامین سود و کارمزد تسهیلات پرداخت شده به گلخانه داران خسارت دیده ناشی از خشکسالی طوفان و ریزگردها در استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.

همچنین با تصویب دولت مبلغ پانزده میلیارد ریال برای حمایت و تشویق ورزشکاران مربیان و کادر فنی تیم ملی والیبال در اختیار وزارت ورزش وجوانان قرار گرفت.

هیات وزیران همچنین به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اجازه داد مبلغ پانصد و هشتاد میلیارد ریال از محل منابع داخلی در افزایش سرمایه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی مشارکت کند.

اصلاح آیین نامه اجرایی بخشی از قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی از دیگر مصوبات امروز جلسه هیئت دولت بود. بر اساس این آیین نامه واحد‌های صنعتی موضوع این آیین‌نامه اعم از موجود و جدیدالاحداث ملزم به رعایت معیارها و مشخصات فنی و استاندارد انرژی بوده و تمامی واحد‌های فعال در همه حوزه‌های صنعت ( نفت، نیرو، معدن، کشاورزی و سایر صنایع مشمول احکام این آیین نامه هستند.

همچنین وزارتخانه‌های نفت و نیرو موظفند بر اساس گزارش سالیانه سازمان ملی استاندارد بهای برق، گاز و فرآورده های نفتی مصرفی را برای واحد‌های صنعتی متخلف از رعایت معیارها، مشخصات فنی و استاندارد اجباری افزایش داده و به عنوان جریمه اخذ نمایند نحوه محاسبه میزان جریمه ( افزایش بهای برق، گاز و فرآورده های نفتی مصرفی)به نسبت مازاد مصرف از تعرفه مصوب که در چهار گروه مصرف کنندگان تا 15% از 15% تا 30% از 30% تا 45% وبیش از 45% بالاتر از معیار مصوب تقسیم بندی می‌شوند از 10% تا 100% تعرفه مصوب همان واحد متغیر است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

31  −  22  =