بزرگترین«عود»جهان در ایران ساخته شد

نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی از ساخت بزرگتریـن سـاز عـود جهان با هدف جایگزینی این ساز با ساز کنترباس در ارکسترهای ایرانی خبر داد.

border=0  

این نوازنده عود تصریح کرد: استفاده کاربردی از سازی که با این حجم ساخته ام مهم ترین هدفم از ساخت آن بوده است چرا که تمایل داشتم مساله صدای بم در ارکستر ایرانی رنگ و بوی ایرانی هم داشته باشد و اتفاقا همین انگیزه بود که موجب شد سازی را بسازم که بتواند چنین کاربردی را در ارکستر ایرانی داشته باشد.

ناظم پور با اشاره به فعالیت‌های دیگر خود در عرصه موسیقی توضیح داد: هم اکنون مشغول تمرین با سامان احتشامی نوازنده پیانو هستم که بتوانیم قطعاتی را مبتنی بر گفتگوی دو ساز عود و پیانو داشته باشیم. اینکه ساز عود واقعا توانمندی های زیادی برای ارائه و معرفی به مخاطبان به مثابه یک ساز بین المللی دارد.

مجید ناظم‌پور از جمله نوازندگان ساز عود کشورمان است که بیش از 27 سال است در این عرصه فعالیت می کند. انتشار آلبوم تکنوازی عود «راز ساحل»، تالیف و پژوهش چند کتاب موسیقایی، برگزاری چندین کنسرت پژوهشی و سخنرانی درباره ساز عود، برگزاری چندین کنسرت در خارج از کشور و تدریس در دانشگاه از جمله فعالیت‌های این نوازنده در عرصه موسیقی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  8