روش عجیب برای کم کردن مبلغ قرارداد !

چهره پرداز پیشکسوت گفت: تهیه کنندگان موقع عقد قرارداد سعی می کنند با عموجلال خطاب کردن، ما را در موضع تعارف قرار دهند و به این طریق از رقم عرف مبلغ قرارداد کم کنند. جالب است که به هنگام پرداخت قسط آخر هم از همان مبلغی که یک بار برایش چانه زده اند هم با عموجلال گفتن کم میکنند!

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،جلال الدین معیریان چهره پرداز باسابقه سینما و تلویزیون در گفتگو با میزان درباره کم کاریش در عرصه سینما و تلویزیون در ماههای اخیر بیان داشت: کارهایی که پیشنهاد می شود آدمی را راغب به همکاری نمی کند چون از یک طرف فیلمنامه ها رضایت بخش نیست و از آن طرف موقع عقد قرارداد سعی می کنند با "عموجلال" خطاب کردن، ما را در موضع تعارف قرار دهند و به این طریق از رقم عرف مبلغ قرارداد کم کنند.

وی که آخرین کار طراحی گریمش "آتش بس2" بوده ادامه داد: جالب است که به هنگام پرداخت قسط آخر هم از همان مبلغی که یک بار برایش چانه زده اند هم با "عموجلال" گفتن کم میکنند و همین می شود که از خیر قسط آخر هم بگذریم.

معیریان با بیان اینکه پول در سینما و تلویزیون هست اما به دست امثال او نمی رسد افزود: پول که می آید و طبیعی است که تهیه کنندگان بدون پول که کار را شروع نمی کنند اما همین که به ما می رسند از این می گویند که یتیم هستند(!!!) و برای اینکه فیلم بسازند خانه شان را فروخته اند. نمی دانیم که چند خانه دارند که هر بار یکی را می فروشند و کاری تولید می کنند و باز در کار بعدی هم می گویند خانه مان را فروخته ایم.

درآمد آموزش صرف خودش می شود

چهره پرداز آثاری چون "کمال الملک" و "قارچ سمی" که مدتهاست یک آموزشگاه چهره پردازی را هم اداره می کند درباره وضعیت درآمدزایی این آموزشگاه به میزان گفت: نه فقط در رشته های هنری که در تمامی رشته های دیگر هم کسی که وارد آموزش می شود باید علاقمند به کار باشد.

وی ادامه داد: من آموزش را دوست دارم و به این کار به چشم منبع درآمد نگاه نمی کنم چون بخش عمده ای از درآمد آموزش صرف خودش می شود یعنی باید مرتب ابزار تازه آموزشی را به آموزشگاه اضافه کنیم و دوره های جدیدی برای اساتید بگذاریم

مجموعه آموزشی که برای تلویزیون آماده شده بود به ناگاه از شبکه خانگی سردرآورد

این چهره پرداز پیشکسوت با بیان اینکه بخشهایی از متد آموزشی اش را برای شبکه آموزش ضبط کرده است به میزان گفت: یک دوره کامل گریم را برای شبکه آموزش تصویربرداری کردیم و در اختیارشان قرار دادیم. خوشبختانه بازتاب پخش از شبکه آموزش هم خوب بود.

برنده سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی برای نوآر تاریخی "سرب" ادامه داد: تهیه کننده ای که دوره موردنظر را برایش ضبط کرده بودیم فیلمهایی که برای شبکه آموزش تهیه کرده بودیم را به صورت دی.وی.دی درآورد و بدون اینکه حتی یک تماس شفاهی با ما بگیرد آن را در شبکه خانگی توزیع کرد آن هم با قیمت بالای 10 هزار تومان.

همواره برای آموزش آماده ام

وی افزود: البته من هم نمی توانستم کاری کنم چون به هنگام تولید قرارداد را منطبق با دوستی بستم و بدون قرار دادن تبصره ای که درباره رایت ویدیویی فیلم باشد قرارداد را امضاء نمودم. با این حال همواره آماده ام که اگر باز هم تلویزیون کاری بخواهد در بخش آموزش گریم به آنها کمک کنم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

76  ⁄    =  19