سرمایه ایران در شرکت تامین مالی بانک توسعه اسلامی ۵۳ برابر شد

سرمایه دولت ایران در شرکت بین‌المللی اسلامی تأمین مالی تجاری وابسته به بانک توسعه اسلامی با رشد 100 میلیون دلاری 53 برابر شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، هیأت وزیران به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد تبصره (1) ماده واحده قانون اساسنامه شرکت بین‌المللی اسلامی تأمین مالی تجاری (وابسته به بانک توسعه اسلامی) ـ مصوب 1391ـ تصویب کرد: سرمایه دولت جمهوری اسلامی ایران در شرکت بین‌المللی اسلامی تأمین مالی تجاری وابسته به بانک توسعه اسلامی از یک میلیون و نهصد و بیست هزار (1.920.000) دلار به یکصد و یک میلیون و نهصد و بیست هزار (101.920.000) دلار افزایش می‌یابد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با احتساب رقم پذیره‌نویسی شده و پرداخت شده فعلی سهام سرمایه دولت جمهوری اسلامی ایران در شرکت مذکور، موظف شد نسبت به تأمین و پرداخت یکصد میلیون (100.000.000) دلار از محل منابع داخلی خود بابت افزایش سرمایه دولت جمهوری اسلامی ایران در شرکت یاد شده برای پرداخت اقساط اقدام و مبالغ پرداختی را در دفاتر قانونی خود به حساب سهمیه و سهام دولت جمهوری اسلامی ایران در مؤسسات بین‌المللی منظور نماید.

همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف شد معادل هم ارز ریالی مذکور، تضمین کتبی در اختیار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =