بلومبرگ: پروژه سقوط قیمت نفت ادامه‌دار است

بلومبرگ طی گزارشی نوشت: در حالی که سیاست تضعیف قیمت نفت از سوی برخی اعضای اوپک ادامه دارد به نظر می رسد که روند نزولی قیمت نفت همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از بلومبرگ، در حالی که سیاست تضعیف قیمت نفت از سوی عربستان ادامه دارد به نظر می رسد که بزرگترین افت قیمت نفت 3 سال اخیر قرار است ادامه داشته باشد.
پیش بینی های تجار نفتی از کاهش قیمت نفت در آینده، پس از تصمیم ماه گذشته اوپک مبنی بر عدم کاهش تولید، بیشتر شد. بر اساس گزارشی که بانک آمریکا منتشر کرده، با عبور قیمت نفت برنت از مرز 57 دلار در پایان سال 2014، این به معنای نوسان قیمت ها در طی چند سال آینده خواهد بود.
پیر آندوراند، تحلیلگر بازار نفت در لندن گفت: «اوپک همواره نقش کم کننده نوسانات در بازار را ایفا می کرد، اما اکنون نقش آنها در بازار در حال کمتر شدن است… این به معنای بروز نوسان بیشتر در بازار خواهد بود.»
سیاست اوپک در آزمودن میزان تحمل تولید کنندگان رقیب در برابر کاهش قیمت ها، موجب جستجو برای یافتن یک نقطه تعادل جدید شده است که به نحو فزاینده ای متاثر از آمادگی تولید کنندگان نفت شیل امریکا برای تداوم پروژه ها با وجود کاهش سودآوری می باشد.
کاهش امسال قیمت نفت برنت سرمایه گذاری در عرضه جدید نفت خام را تهدید می کند و احتمال بروز شکنندگی بیشتر در بازار در سال های آینده را افزایش می دهد. قیمت نفت خام در بازار لندن امسال 48 درصد کاهش یافته که بیشترین میزان افت سالانه از سال 2008 تاکنون بوده است.
سابینه شلز، تحلیلگر بانک آمریکا گفت: «عربستان سال های متمادی عامل اصلی برقراری تعادل در بازار بوده است… اما اکنون آنها به ما می گویند، ما دیگر این وظیفه را بر عهده نمی گیریم.»
شلز افزود: «وضعیت شکننده بازار به نفع تولید کنندگان نفت با هزینه پایین نظیر عربستان است… وضعیت پرنوسان در بازار به بازیگران کوچک نظیر تولید کنندگان نفت شیل آمریکا آسیب می زند.» بر اساس آمارهای مریل لینچ بانک آمریکا، متوسط هزینه استقراض برای شرکت های انرژی در بازار استقراض با بدهی بالای آمریکا از 5.68 درصد در ماه ژوئن تا اواسط دسامبر تقریبا دو برابر شده و به 10.43 درصد رسیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =