گزارش شین‌هوا ازوضعیت ایران درجام ملت‌ها

جام ملت‌های آسیا از روز جمعه 19 دی‌ماه در ملبورن استرالیا آغاز می‌شود که تیم ملی ایران به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در اولین دیدار خود روز یکشنبه آینده به مصاف بحرین می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، ایران، دارنده سه قهرمانی جام ملت‌های آسیا به دنبال این است تا پس از قهرمانی در سال 1976 یک بار دیگر به این مقام برسد. این آغاز گزارش خبرگزاری شین‌هوای چین است که وضعیت تیم ملی ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا را بررسی کرده است.

ایران که رتبه نخست رده‌بندی آسیا را در اختیار دارد، در گروه C جام ملت‌های آسیا با قطر، امارات و بحرین هم گروه است.

کارلوس کی‌روش، مربی پرتغالی تیم ملی ایران 23 مرد خود را انتخاب کرده که 14 بازیکن از بین آنها در جام جهانی 2014 حضور داشتند. مسابقاتی که در تابستان گذشته برگزار و ایران در مرحله گروهی حذف شد.

سرمربی پیشین رئال‌مادرید بازیکنان جوان و بی‌تجربه‌ای هم که در لیگ ایران بازی می‌کنند را جایگزین برخی بازیکنان با تجربه‌ای کرد که به دلیل مصدومیت یا مشکلات دیگر نتوانستند ایران را همراهی کنند. کی‌روش مطمئن است که بازیکنان جوان تیمش می‌توانند در استرالیا همه را تحت تاثیر قرار دهند.

کارلوس کی‌روش بعد از بازی تدارکاتی ایران و عراق که با پیروزی یک بر صفر تیمش همراه بود، گفت: «در بازی با عراق به بازیکنان جوان‌مان شانس بازی در یک مسابقه بین‌المللی را دادیم. آنها در این بازی نشان دادند که آینده روشنی دارند».

در ادامه این گزارش، خبرگزاری شین‌هوا به وضعیت آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا هم اشاره‌ کرده و در این خصوص نوشت: با این حال، ایران بعد از جام جهانی فقط دو بازی تدارکاتی بین‌المللی انجام داده است.

کی‌روش در این خصوص اظهار داشت: «قطر و امارات تدارک بسیار بهتری نسبت به ما داشته‌اند و خود را آماده می‌کنند که به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند».

تیم ایران که هدایت آن را کی‌روش به عهده دارد در جام ملت‌های سال 2011 و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کره‌جنوبی شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

کاپیتان جواد نکونام جزو ستون‌های اصلی ایران خواهد بود. این هافبک 34 ساله که تا به اینجا سه دوره حضور در جام ملت‌های آسیا را تجربه کرده، نزدیک 150 بازی ملی دارد و 37 گل ملی هم زده است.

اشکان دژاگه، بازیکن پیشین فولام انگلیس از هسته‌های اصلی خط حمله ایران است و در کنار او باید مهاجم 20 ساله این تیم، سردار آزمون که طبق برخی گزارش‌ها مدنظر آرسنال است را در این مسابقات به خوبی زیر نظر گرفت.

مطمئناً قطر در این گروه، بزرگترین تهدید برای ایران محسوب می‌شود که در چند بازی اخیر شکستی نداشته و موفق شده در یک بازی دوستانه استونی را 3 بر صفر شکست دهد.

قطر که در بیشتر بازی‌های دوستانه اخیرش به پیروزی رسیده و قهرمان جام کشورهای حوزه خلیج فارس هم شده، در ماه اکتبر سال 2014 در دیداری دوستانه موفق به شکست یک بر صفر استرالیا، میزبان این دوره از بازی‌ها نیز شد.

تیم ملی قطر تا به حال دو بار موفق شده از مرحله گروهی به جمع 8 تیم برتر جام ملت‌های آسیا صعود کند اما با این حال جمال بلماضی، سرمربی جوان و الجزایری این تیم اعتقاد دارد تیمش می‌تواند جزو مدعیان اصلی باشد.

سرمربی تیم قطر گفت: «همه معتقدند ژاپن، استرالیا و کره‌جنوبی مدعی قهرمانی هستند اما این موضوع به معنای این نیست که ما شانس نداریم. من برای جاه‌طلبی‌های‌مان و رسیدن به هدف‌مان محدودیت قائل نمی‌شوم».

قطر در تاریخ 15 ژانویه (25 دی‌ماه) در سیدنی به مصاف ایران می‌رود که می‌توان این بازی را جنگی برای صدرنشینی در گروه C در نظر گرفت. البته ممکن است امارات و بحرین هم در این گروه شگفتی‌ساز شوند.

امارات در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا بدون شکست بوده و بحرین هم که در کمال تعجب سابقه حضور در نیمه‌نهایی جام ملت‌ها را در سال 2004 دارد. این تیم برای رسیدن به جام ملت‌ها دو بار مقابل هم‌گروهش، قطر بازی کرد که یک پیروزی یک بر صفر و یک تساوی بدون گل به دست آورد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  2  =