نگرانی از چاپ پول توسط بانک مرکزی اروپا ارزش یورو را کاهش داد

همزمان با سقوط قیمت نفت و در پی نگرانی سرمایه داران از اقدام بانک مرکزی اروپا در چاپ پول برای مقابله با تورم منفی، ارزش یورو به پایین ترین رقم در 9 سال گذشته رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از رویترز، همزمان با سقوط قیمت نفت و نگرانی ها در مورد اقتصاد جهانی که موجب حرکت سرمایه گذاران محتاط به سمت اوراق قرضه دولتی سود ده شد، ارزش یورو در روز چهارشنبه به پایین ترین رقم در 9 سال گذشته رسید.
در حالی که قیمت نفت تنها در 2 روز 10 درصد کاهش یافته است و سرمایه گذاران با ریسک کاهش تورم جهانی مواجه هستند، از ژاپن گرفته تا آلمان و استرالیا، هزینه های استقراض دولتی به پایین ترین رقم خود رسیده است.
بازارهای سهام آسیایی تلاش کردند تا پس از کاهش های شدید اخیر به ثبات برسند و پیش بینی شده که بورس های اروپایی با اندکی تقویت کار خود را آغاز کنند، اما این افزایش ها همچنان زیر سایه سنگین آمارهای تورم حوزه یورو قرار دارد که قرار است اواخر امروز منتشر شود.
پیش بینی می شود که این آمارها اولین کاهش قیمت سالانه مصرف کننده از سال 2009 تاکنون را نشان بدهد و فشار بر بانک مرکزی اروپا برای تصمیم گیری برای اتخاذ یک سیاست تسهیل کمی گسترده در نشست 22 ژانویه را افزایش دهد.
گویلام منوت، تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: «ما انتظار داریم که بانک مرکزی اروپا یک برنامه تسهیل کمی دولتی را در روز 22 ژانویه اعلام کند و اولین خریدها احتمالا در هفته آینده آغاز گردد.»
وی افزود: «با توجه به کاهش قابل توجه برآوردها از تورم در بازار و احتمال انتشار آماری منفی از برآوردهای ماه دسامبر، ما تردید داریم که بانک مرکزی اروپا تصمیم بگیرد صبر پیشه کند… سرمایه گذاران احتمالا به اعلام عدم اتخاذ سیاست تسهیل کمی از سوی این بانک واکنشی بسیار منفی نشان خواهند داد.»
سرمایه گذاران که پیش بینی می کنند بانک مرکزی اروپا تصمیم به چاپ پول بیشتری بگیرد، با عجله در حال فروش یورو بودند و این موجب شد تا ابتدا ارزش یورو به 1.1842  دلار برسد، اما سپس با اندکی افزایش، رقم 1.1875 دلار را تجربه کند.
ارزش یورو همچنین در مقابل ین نیز کاهش یافت و هر یورو به 140.58 ین رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

77  −    =  75