پرداخت وام در دفاتر پیشخوان دولت با سیم کارت‌ دائمی

بنظر می رسد شرایط پیچیده بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات و از سوی دیگر سودآوری فعالیت‌های بانکی، دفاتر پیشخوان دولت را به انجام این امور راغب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،طی روز‌های اخیر خبر آمد که دفاتر پیشخوان دولت به کمک بانک‌ها آمده اند تا باری از دوش نظام بانکی در قبال تقاضای بالای تسهیلات بردارند.

با خبر شدیم که دفاتر پیشخوان دولت به روشی جدید وارد جرگه بانک‌داران شده اند و به ازای دریافت سیم کارت دائمی و ارزش آن سیم کارت به متقاضیان تسهیلات بانکی آنهم با نرخ سود 3 و 3.5 درصدی پرداخت می کنند.

این اقدام درحالی از سوی دفاتر پیشخوان دولت انجام می شود که بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات آنهم با سود های کم (قرض الحسنه) ضوابط خاص خود را دارند و مردم به ندرت می توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

گفتنی است که پیش از این یحیی آل اسحاق در همایشی که مسئولان بانک مرکزی هم در آن حضور داشتند، گفته بود که هم اکنون شرایط به گونه ای شده که افراد به ازای سیم کارت و گردن بند به یکدیگر وام می دهند.

خبرنگار تسنیم برای کسب اطلاع از چرایی پرداخت تسهیلات در دفاتر پیشخوان دولت با علی فلاح رئیس کانون دفاتر پیشخوان تماس گرفت و وی در پاسخ با تشریح جزئیات موضوع گفت: یکی دو دفتر پیشخوان دولت با گرفتن سند سیم کارت دائمی مبلغی را به ارزش همان سیم کارت به متقاضی پرداخت می کرده و ماهیانه 2-2.5 درصد سود دریافت می کردند.

وی با بیان اینکه دفاتر پیشخوان دولت بخاطر عدم واگذاری خدمات، راهکارهایی را ابداع می کنند، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات در دفاتر پیشخوان دولت کاری خلاف و دخالت در امور بانکی است از همین رو دستور داده ایم که با دفاتر متخلف برخورد شود.

رئیس کانون سراسری دفاتر پیشخوان خدمات دولت جریمه دفاتر متخلف را لغو مجوز، جریمه نقدی و قطع سرویس برشمرد و گفت: این دفاتر  باید مبلغ بیع مسترد شود و سیم کارت را به وام گیرنده برگردانند؛ این دفاتر به طور حتم جریمه و جرم آنها در پرونده درج خواهد شد و در صورت تکرار منجر به ابطال پروانه‌شان می شود.

فلاح بیشترین میزان وام پرداختی در دفاتر پیشخوان متخلف را 1.5 الی 2 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون دیگر دفتری این کار را انجام نمیدهد و از زمان ورود تیم بازرسی و رصد کامل فعالیت دفاتر دیگر هیچ دفتری جرأت ادامه این کار را ندارد.

وی با تاکید بر تعامل خوب دفاتر پیشخوان دولت با بانک مرکزی گفت: به همین خاطر به سرعت دفاتر متخلف جریمه خواهند شد. البته پرداخت تسهیلات جز خدمات دفاتر پیشخوان دولت نیست ولی چون در لوای دفاتر این کار انجام شده با جدیت با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  ⁄  63  =