گردش سیاست های اعتباری یه سمت صادرات محصولات نرم افزاری

مدیرعامل بانک توسعه صادرات تاکید کرد:

پرتفوی اعطای تسهیلات بانک (اعم از ریالی و ارزی) به بخش‌های مختلف با تاکید بر صادرات در حوزه نرم افزاری، محصولات های تک ، دانش بنیان و آی تی مورد بازنگری قرار گیرد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دکتر علی صالح آبادی در اولین جلسه هیات مدیره بانک توسعه صادرات با حضور وی، از مرور مجدد سیاست‌های کلان اعتباری و احتمال بازنگری نرخ سود تسهیلات خبر داد.

دکتر علی صالح آبادی در این نشست تصریح کرد: نرخ سود تسهیلات در چارچوب سیاست‌های ابلاغی بانک مرکزی و با در نظر گرفتن "تحلیل محیط اقتصادی و تجاری"، پس از گذشت شش ماه از اجرای آزمایشی بررسی و در صورت نیاز بازنگری می‌شود.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات همچنین بر لزوم تبیین و مرور مجدد رویکردها و سیاست‌های کلان اعتباری تاکید کرد.

وی در این نشست با اشاره به تاثیر " شرایط محیطی در اقتصاد " و توجه به شاخص هایی چون روند اجرا، ارزش گذاری طرح و توجیه پذیری طرح‌ها و پروژه گفت: ضروری است سیاست‌های اعتباری بانک، فراتر از نگاه وثیقه محوری صرف، عواملی همچون صادراتی بودن طرح، توجیه پذیری آن، نوسانات قیمتها ( به ویژه قیمت نفت) و به عبارتی "تحلیل محیط کسب و کار" را نیز مد نظر قرار دهد.

دکتر صالح آبادی با اشاره به اختصاص بخش قابل توجهی از منابع بانک به طرح‌ها و قفل شدن منابع در این بخش اظهار داشت: ضروری است در خــصوص سهم تسهیلات بانک در هر یک از دو سرفصل " طرح‌ها " و " سرمایه در گردش "چه از محل منابع بانک و چه از محل منابع صندوق توسعه ملی، استراتژی مشخص و مدون وجود داشته باشد.

وی در خصوص نحوه ارتباط بانک با صندوق ضمانت صادرات خواستار تبیین و ابلاغ راهبردها و سیاست‌های کلی خصوصا در زمینه فراینده تملک، وثایق و تضامین مدنظر بانک به واحدهای ذیربط شد.
دکتر صالح آبادی ادامه داد: ضرورت دارد پرتفوی اعطای تسهیلات بانک (اعم از ریالی و ارزی) به بخش‌های مختلف با تاکید بر صادرات در حوزه نرم افزاری، محصولات "های تک" ، "دانش بنیان" و " آی تی" مورد بازنگری قرار گیرد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  65  =  71