جای خالی بانوان در هیات داوران فیلم فجر

در حالی که جشنواره فیلم فجر سال گذشته در ترکیب هیات داوران «سودای سیمرغ» و «نگاه نو» از بانوان سینمای ایران بهره نبرده بود ولی امسال جا دارد از این ظرفیت بهتر استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، سابقه حضور زنان در سینمایی ایران نشان دهنده توانایی آنان است و هر چند سال یکبار هم یکی از بانوان سینمای ایران به عنوان پدیده جشنواره فیلم فجر می‌درخشد؛ چه در مقام کارگردان، بازیگر و یا دیگر عوامل ساخت یک فیلم.

به عنوان مثال نرگس آبیار با فیلم «شیار 143» در سی و دومین جشنواره فیلم فجر خوش درخشید و البته بازی مریلا زارعی نیز برای وی سیمرغ به ارمغان آورد.

حضور موفقیت آمیز بانوان در جای جای سینمای ایران در حالی اتفاق می افتد که در سال‌های گذشته آنها سهم کافی در ترکیب هیات داوران فجر نداشته‌اند.

سال گذشته فرهاد توحیدی، محمد داودی، مجتبی راعی، محسن شاه ابراهیمی، پرویز شهبازی، کیانوش عیاری، فرامرز قریبیان و هوشنگ گلمکانی داوران بخش «سودای سیمرغ» و محمد باشه‌آهنگر، عزیزالله حمیدنژاد، ابوالحسن داودی، پیمان قاسم‌خانی، اکبر نبوی نیز داوران بخش «نگاه نو» بودند.

با این اوصاف انتظار می رود در ترکیب هیات داوران سی و سومین جشنواره فیلم فجر از حضور افرادی چون فرشته طائرپور، نغمه ثمینی، مهتاب نصیرپور، انسیه شاه حسینی و … استفاده شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  3  =