ترجمه قانون فعالیت صرافی‌های مالزی

قانون حاکم بر فعالیت صرافی‌ها در کشور مالزی با رویکردی جزیی‌نگر در قالب هفت بخش، حاوی تمام شرایط و الزامات فعالیت کسب و کار صرافی ترجمه شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از روابط عمومی بانک مرکزی  باتوجه به نقش مؤثر شرکت‌های صرافی در انتظام‌بخشی و ساماندهی به بازار ارز کشور و لزوم ایجاد شفافیت در فضای کسب و کار و جلوگیری از فعالیت سودجویانی که مبادرت به خرید و فروش ارز خارج از چارچوب می‌کنند، مداقه و بررسی تمام ابعاد و حدود و ثغور فعالیت شرکت‌های صرافی، خاصه از بعد چارچوب مقرراتی ناظر بر شرکت‌های مزبور در دستور کار اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی قرار گرفت.

این اداره از اوایل سال گذشته با هدف مصون داشتن بازار ارز کشور از آسیب‌ و چالش‌هایی که متأسفانه طی سالیان اخیر دامن‌گیر آن بود، قوانین کشورهایی را که از وجوه تشابه و اشتراک بیشتری با مختصات بومی کشورمان برخوردار بودند از جمله کشور مالزی را بررسی، ترجمه و در اختیار نهاد‌های مربوطه قرار داد.

مرجع نظارت بر صرافی‌ها در کشور مالزی، بانک مرکزی بوده که اختیارات لازم درخصوص نظارت بر صرافی‌ها و انجام امور محوله و صدور مجوز را داراست. همچنین در کشور مالزی، مجوز تأسیس صرافی صرفاً به اشخاص حقوقی اعطا می‌شود و پس از طی تشریفات لازم،‌ مجوزی که توسط بانک مرکزی مالزی برای تأسیس صرافی به متقاضی اعطا می‌شود دارای اعتبار پنج ساله خواهد بود.

ترجمه قانون شرکت‌های صرافی‌ در کشور مالزی در پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مرکزی ذیل بخش نظارت بانکی قرار گرفته است.
برای دریافت مطلب فوق، اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =