خودم را کنار کشیدم تا آبرویم حفظ شود

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: تا مشخص نشود شرح وظایف چیست، به فوتبال کاری ندارم و برنمی‌گردم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،حسن حبیبی  در مورد احتمال حضورش در کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: افرادی در این مورد با من صحبت کرده‌اند اما فضا طوری است که نمی‌توانم این پیشنهاد را قبول کنم چرا که باید اول تکلیف و چارچوب‌ها مشخص شود. آن زمان هم که از من می‌خواستند تا مربی تیم ملی بشوم شرح وظایف مشخص بود و در یک چارچوب خاص حرکت می‌کردم.

وی ادامه داد: در 15-10 سال اخیر هم می‌توانستم به خوبی به فوتبال خدمت کنم اما وضعیت طوری بود که خودم را کنار کشیدم چون اگر می‌ماندم آبرو و حیثیتم را از دست می‌دادم. پس صلاح نبود که بخواهم در این فوتبال بمانم. ببینید که در این چند سال چه بده بستان‌ها و چه دغل‌بازی‌هایی که در این فوتبال شده است. زحمات و رنج‌های زیادی را در این سال‌ها کشیده‌ام و حال که می‌بینم نمی‌توان کاری انجام داد فقط دلم می‌سوزد. جایی هم رسیده‌ام که خجالت می‌کشم بگویم فوتبال بازی کرده‌ام یا کاپیتان تیم ملی بوده‌ام. بنابراین کنار کشیدم تا آبرویم حفظ شود.

حبیبی گفت: با این حال هر جایی که از دستم بیاید به فوتبال کمک می‌کنم اما تا مشخص نشود که شرح وظایف چیست کاری ندارم و برنمی‌گردم البته خوب است که اهالی فوتبال به فدراسیون بیایند اما چه کسانی آنها را انتخاب می‌کنند. به طور مثال اگر یک بزرگ فوتبال در حالی به فدراسیون برود که دبیر یا سایر اعضا از او پایین‌تر باشد این درست نیست و در مجموع معتقدم که باید کل سیستم اصلاح شود.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال تأکید کرد: متأسفانه 6-5 نسل از اهالی فوتبال از مدیر و داور گرفته تا مربی و بازیکن را از بین برده‌اند و این ثمره آنهایی است که فوتبال را در این سال‌ها در دست گرفته‌اند. بنابراین معتقدم با این وضعیت نسل جوان‌تر می‌توانند بازده بهتری داشته باشند و کمک بیشتری به فوتبال کنند البته امیدوارم کسانی بیایند که حق‌شان است و روی ضابطه انتخاب شده باشند نه رابطه. من هم تا جایی که بتوانم کمک می‌کنم چون فوتبال مترادف با اسم امثال من است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با روشن شدن وظایف به کمیته فنی خواهد رفت یا خیر، گفت: اگر چارچوب‌ها مشخص باشد شاید اما چند سال نبودم و الکی برنمی‌گردم. 10 سال نبودم و بهتر است کسانی که در این مدت در فوتبال حضور داشته باشند بیایند و کمک کنند. از نظر من هم هر کمکی باشد انجام می‌دهم. باز هم تأکید می‌کنم که برای بازگشت باید ببینم چه کسانی هستند و چه جریاناتی وجود دارد.

حبیبی در مورد ارزیابی اش از عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا و اینکه آیا با ادامه حضور کی‌روش در تیم ملی موافق است یا خیر، گفت: بازیکنان تیم ملی هر چه در توان دارند می‌گذارند و خود من هم به شخصه کی‌روش را قبول دارم و او مربی خوبی است و دیدید که همان 3-2 بازیکنی که از خارج از کشور آورد در مقدماتی جام جهانی تا چه اندازه راهگشا شدند.او مربی خوبی است و بازیکنان نیز پتانسیل لازم را برای موفقیت دارند اما سوال من این است که چرا نتوانستیم به قدری سازندگی داشته باشیم که بتوانیم در حد بازیکنان دورگه به فوتبال ملی تحویل دهیم و نیازمند آنها نباشیم.

وی افزود: بنابراین معتقدم وزن تیم ما در همه این سال‌ها سبک بوده است چرا که آنهایی که تیم را اداره می‌کردند برای فوتبالی‌ها از لحاظ فوتبالی ارزشی قائل نبودند. باید ببینیم چه کسی کی‌روش را انتخاب کرده است. آنها باید درست کار کنند در غیر اینصورت کی‌روش مربی خوبی است و کارش را بلد است درست است که در جام جهانی در گروهمان چهارم شدیم و در آسیا هم به آن شکل حذف شدیم اما تیم خوبی بودیم و دستور مربی به خوبی انجام می‌شد و بازیکنان در مشت کی‌روش بودند که البته این هنر مربی است.

حبیبی در پایان گفت: کی‌روش مربی خوبی است اما بالادست‌های او سبک هستند. ببینید چه کسی رئیس است و چه کسی دبیر و چه کسی اعضای هیأت رئیسه، همه آنها را در یک کفه ترازو قرار دهید اندازه یک علی کریمی نمی‌شود که متأسفانه با آن وضعیت از تیم ملی کنار گذاشته شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  9  =