سیم‌کارت‌های بدون نام و نشان یک‌طرفه شدند

مهلت اعلام کدملی برای سیم‌کارت‌های دارای نقص مشخصات به اتمام رسید و از دیروز سیم‌کارت‌های بدون نام و نشان مشخص یک‌طرفه شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،احراز هویت از مشترکان موبایلی که اطلاعاتشان در پایگاه داده اپراتورها ناقص است از ماه گذشته آغاز شد و رگولاتوری اعلام کرد ارتباط مشترکانی که اطلاعاتشان را تا 22 بهمن ماه تکمیل نکنند قطع می‌شود.

این طرح در راستای ساماندهی استفاده از سیم‌کارت‌های تلفن همراه بی‌نام و نشان و دارای نقص اطلاعات در کشور صورت گرفته است تا استفاده غیرقانونی از این سیم‌کارت‌ها به حداقل برسد و مالکان و استفاده‌کنندگان از سیم‌کارت‌های موجود اپراتورهای همراه اول و ایرانسل احراز هویت شوند.
جهانگیر اسدی، سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به پایان مهلت ثبت کدملی در پایگاه داده اپراتورهای موبایل گفت: بسیاری از سیم‌کارت‌های دارای نقص اطلاعات در مدت تعیین شده، کد ملی خود را به اپراتورهای موبایل اعلام کرده و احراز هویت شدند. وی با بیان اینکه از دیروز به مرور سیم‌کارت مشترکانی که کدملی خود را به اپراتورهای مربوطه اعلام نکرده‌اند قطع یکطرفه شده است، ادامه داد: هم اکنون اپراتورها در حال انجام کار فنی اجرای این طرح هستند. سخنگوی رگولاتوری با تاکید براینکه شمار زیادی از مشترکانی که اطلاعاتشان در پایگاه داده اپراتورها ناقص بود در مدت تعیین شده اطلاعات خود را تکمیل کردند، افزود: سیم‌کارت سایر مشترکانی که اطلاعاتشان تکمیل نشده است از دیروز یک‌طرفه شد و باردیگر رگولاتوری زمانی را تعیین خواهد کرد که در صورت لزوم می‌توانند برای ثبت اطلاعاتشان مراجعه کنند. اسدی ادامه داد: در نهایت مشترکانی که در مهلت سوم داده شده نیز نسبت به تکمیل اطلاعاتشان اقدام نکنند، سیم‌کارتشان به‌طور کلی قطع ارتباط خواهد شد. رگولاتوری به‌زودی تعداد سیم‌کارت‌های بدون نام و نشان را اعلام خواهد کرد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  ⁄  8  =