کاهش اعتماد مردم به خدمات خرید همراه

کارشناسان هشدار می‌دهند

امنیت پایین و نگرانی از نقض حریم شخصی باعث شده تا بسیاری از مردم دنیا تمایلی به استفاده از برنامه ‏ها و ابزار همراه برای انجام خرید و امور مالی خود نداشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس امنیت پایین و نگرانی از نقض حریم شخصی باعث شده تا بسیاری از مردم دنیا تمایلی به استفاده از برنامه‏ها و ابزار همراه برای انجام خرید و امور مالی خود نداشته باشند.

کاهش اعتماد به این نوع خدمات که می‌تواند درآمد سرشاری را به ارمغان آورد باعث نگرانی بسیاری از دست‌اندرکاران صنعت ای‌سی‌تی شده است. بررسی که از طریق گفت‌وگو با 15 هزار نفر در 15 کشور جهان صورت گرفته نشان می‏دهد که سطح اعتماد به برنامه‏های خرید همراه رو به کاهش است، زیرا اکثر مردم معتقدند سیستم‌های پرداخت از طریق گوشی و تبلت از امنیت کامل برخوردار نبوده و ممکن است هکرها به آنها نفوذ کنند.

همچنین کاربران از اینکه برنامه‌های مالی همراه تلاش می‌کنند به حجم زیادی از اطلاعات خصوصی آنها دسترسی پیدا کنند، اظهار نگرانی می‌کنند. بیشترین میزان رشد نگرانی در این زمینه مربوط به کشور آمریکا است. این رقم در سال 2013 بالغ بر 26 درصد بوده که در سال 2014 به 35 درصد افزایش یافته است.

کارشناسان هشدار می‌دهند که این وضعیت موفقیت سرویس‌های پرداخت همراه مانند اپل پی را در هاله‌ای از ابهام فرو خواهد برد.

نیمی از کل پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که بی‌اعتمادی، تعداد برنامه‌های همراه بارگذاری شده توسط آنان را محدود می‌کند. 72 درصد هم معتقدند علاقه‌ای به اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود یا جزئیات تماس‌هایشان از طریق برنامه‌های یاد شده ندارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2