برگزاری همایش سراسری بازرسان بانک ایران زمین

همایش بازرسان با حضور مدیرعامل، رئیس امور بازرسی و کلیه بازرسان این بانک از سراسر کشور، با هدف انتقال تجارب، ارتقای سلامت اداری، بهبود سطح بازرسی‌ها و آموزش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از روابط عمومی بانک ایران زمین؛ در پنل ابتدایی این همایش غلامحسین امیرزاده ایرانی مدیر اموربازرسی در سخنانی به تشریح عملکرد اداره بازرسی در سال 93 و برنامه‌های سال آتی و اقدامات صورت گرفته جهت ارتقاء سطح سلامت مالی و اداری پرسنل در بانک ایران زمین پرداخت.
وی با ارائه آمار بازرسی‌های این اداره در یکسال گذشته، بر سلامت و پاکدستی پرسنل بانک ایران زمین تاکید و عملکرد این اداره را مطلوب و رو به رشد ارزیابی کرد.
سپس سید کمال سیدعلی مدیر عامل بانک ایران زمین با تاکید بر ضرورت توجه و حساسیت به مطالبی که به‌عنوان گزارش بازرسی نوشته می‌شود، اظهار داشت: «بازرسان باید تقوای قلم را حفظ کنند؛ زیرا اگر قلم یک مقدار کوچک اضافه‌تر رفته باشد یا کمتر، هر دو ظلم است.»
سیدعلی؛ با تاکید بر اهمیت نظارت و بازرسی در بانک گفت: نظارت و بازرسی شرط تحقق اهداف است و بازرسان چشم و گوش ارکان بانک هستند، به همین دلیل بازرسان نقشی کلیدی در ارتقای سلامت اداری و جلوگیری از تخلفات و بالابردن سطح کارایی کارکنان برعهده دارند.
مدیرعامل بانک ایران زمین افزود: وظیفه بازرس نظارت بر حسن اجرای بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره است و کار بازرسی از لحظه صدور بخشنامه‌ها آغاز می‌شود، تا سیاستهایی که جهت پیشبرد اهداف بانک اتخاذ شده ضمانت اجرایی درست و کاملی داشته باشد.
ایشان با بیان اینکه بازرسان باید نقاط قوت و ضعف سیستم‌ بانکی را به خوبی بشناسند، گفت: آنچه مسلم است به جهت حساسیت امر بازرسی، همکارانی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند باید شناخت کاملی به تمام زمینه‌های مرتبط با مسائل خرد و کلان بانکی، تخلفات و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بانک مرکزی داشته باشند تا بتوانند ضمن نظارت بر حسن اجرای آنها، وظایف محوله را به نحو احسن به انجام برسانند.
وی با اشاره به کاهش بدهی بانک ایران زمین به بانک مرکزی افزود: در روزهای اخیر تلاش زیادی توسط مدیران و همکاران صورت گرفته و بدهی ما به بانک مرکزی رو به کاهش است و امیدواریم بزودی شاهد برداشته شدن محدودیت‌های اعمال شده باشیم.
در پنل بعد از ظهر این همایش دکتر محمدرضا امیرحسنخانی رئیس هیأت مدیره بانک ایران زمین؛ در خصوص نحوه بازرسی در شعب گفت: بارها تاکید کرده‌ایم حضور بازرسین در شعب نباید تنها به گزارش ختم شود بلکه باید بگونه‌ای باشد که منجر به رفع مشکلات و موانع شود. 
رئیس هیأت مدیره بانک ایران زمین تصریح کرد: در گزارشات خود فقط به نارسایی پرسنل اشاره نکنید و گزارش از نقاط قوت و مثبت پرسنل نیز در دستور کار قرار بگیرد.
وی با اشاره به اهمیت جایگاه بازرسی در بانک اظهار داشت: جایگاه بازرسی جایگاه ویژه ای است و شما می‌توانید در کارآمد کردن، بالابردن بهره‌وری و بهینه کردن بانک و ارائه خدمات بهتر به مشتریان موثر باشید. 
رئیس هیأت مدیره بانک ایران زمین در ادامه از بازرسین خواست تا بر نحوه خدمت رسانی و برخورد با مشتریان بانک نظارت داشته باشند و این امر را جزء اولویتهای کاری خود قرار دهند. 
دکتر امیرحسنخانی با تاکید بر اجرای صحیح قوانین و مقررات توسط پرسنل و کنترل و نظارت آن بوسیله گروه بازرسین گفت: شما با عملکرد صحیح و نظارت دقیق خود باید فرهنگ اجرای بدون نقص دستورالعمل ها را ایجاد کنید.
وی اظهار داشت: اعتقاد ما اینست که شما باید صاحب نظر باشید، ایده‌های خود را ارائه بدهید و در برنامه‌‌ریزی‌های بانک نقش داشته باشید، زیرا شما شناخت کاملی از نیروهای ستاد و صف دارید که می‌تواند در تصمیم گیری‌های مدیران اثر بخش باشد.  
لازم به ذکر است آقایان هادی قدیمی و علی آعبداله از اعضاء هیأت مدیره بانک ایران زمین در این همایش در بخش‌های جداگانه ای به بررسی عملکرد اداره بازرسی و انتظارات مدیران رده بالا از این اداره پرداخته و سخنانی را ایراد نمودند.
 
  منبع:بانک ایران زمین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  ⁄  10  =