ارزیابی امنیتی ۶۲ محصول بومی فتا در سازمان فناوری اطلاعات

مدیر کل ارزیابی امنیتی محصولات سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: تاکنون بیش از 92 شرکت تولیدکننده بومی با 178 محصول به آزمایشگاه ارزیابی امنیتی معرفی شده‌اند که ارزیابی 62 محصول تکمیل و نتایج به شرکت‌ها اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از فارس، محمدرضا فروزنده دوست اظهارداشت: این ارزیابی بر اساس، سند راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات کشور و همچنین، مصوبه دولت که  دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری را مکلف کرده تا از تخصیص اعتبار برای خرید محصولات افتا و ضد بدافزارهایی که به تایید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نرسیده، خودداری کنند، صورت گرفته است.

مدیر کل ارزیابی امنیتی محصولات با اشاره به اقدام های سازمان فناوری اطلاعات ایران در این حوزه تصریح کرد: شناسایی، ارزیابی امنیتی و صدور گواهی سطح بلوغ ارزیابی امنیتی محصولات فتا تولید کنندگان داخلی و همچنین، شناسایی، ارزیابی و صدور گواهی برای آزمایشگاه های حایز صلاحیت برای ارزیابی امنیتی محصولات از جمله اقدام های اجرایی شده از سوی سازمان در این حوزه است.

وی با بیان این مطلب که این اداره کل با همکاری مرکز مدیریت راهبردی افتا نسبت به ارزیابی امنیتی آزمایشگاه‌های حوزه فاوا اقدام کرده است، ادامه داد: تلاش های صورت گرفته به واسطه قوانین اجرایی موجود در این بخش موجب شد تا علاوه بر فعال شدن شرکت های داخلی و رونق تولید محصولات بومی و ارتقای امنیتی محصولات  و رونق کسب و کار و اشتغال نیروهای متخصص در حوزه فتا نیز محقق شود.

محمد رضا فروزنده دوست گفت: کلیه نرم افزارها، سخت افزارها و سامانه های حوزه افتا در این بخش مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی با اشاره به روند انجام ارزیابی ها تاکید کرد: متقاضیان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.itc.ir/eram نسبت به دریافت پروفایل‌های حفاظتی و مطالعه مستندات تهیه شده و همچنین دریافت فرم اعتباری اقدام کنند.

منبع:فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  5