تدوین مقررات پول دیجیتال زیر نظر یک نهاد بین المللی

بانک مرکزی استرالیا خواستار شد:

بانک مرکزی استرالیا از مجلس سنای این کشور خواست: مقررات نظارتی در حوزه ارز دیجیتال باید تحت نظر یک نهاد بین المللی مانند بانک تسویه بین المللی (BIS) صورت پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک این بانک در پاسخ به کمیته اقتصاد مجلس سنا درباره ارز دیجیتال خاطرنشان کرد: «پول دیجیتال، نوید بخش توسعه و تغییر شگرف چشم انداز سیستم های مالی و پرداخت است. بدین مفهوم که تمرکز زدایی به همراه برنامه های کاربردی نقش گسترده ایی در ایجاد اقتصاد مدرن ایفا خواهد کرد.»

با این حال، با توجه به استفاده بسیار محدود و پذیرش ارز دیجیتال در استرالیا، بانک مرکزی استرالیا معتقد است؛ بیتکوین و انواع دیگر ارزهای دیجیتالی از نظر سیاست های پولی شاخص سنجش ثبات اقتصادی نیست.

این بانک اعلام کرد که در صورتی که استفاده از ارز دیجیتال خاصی رشد قابل توجهی پیدا کند؛ برای افزایش منافع عمومی باید طرحی را برای نظارت اجرا کرد و سپس قوانین مورد نیاز برای استفاده کنندگان از سیستم ارز دیجیتال وضع کرد.  

بانک مرکزی استرالیا با اشاره به این که: «در حال حاضر بعید است منافع و مزایای نظارت بر مقررات ارز دیجیتال از هزینه های احتمالی آن بیشتر باشد. درباره هزینه های تحمیلی پلیسی و قضائی پیشگیری و پیگیری فعالیت های مجرمانه هشدار داد. »

اما با توجه به ماهیت بین المللی سیستم های ارز دیجیتال، این بانک درباره مداخلات یک جانبه و چشم انداز آن ابراز نگرانی کرد و اعلام کرد که شاید ضروری است بانک های مرکزی در یک پاسخ هماهنگ برای این موضوع با یکدیگر توافق کنند.

بنابراین می توان نتیجه گیری کرد که: «ابزار هماهنگی بین بانک مرکزی کشورهای مختلف می تواند کمیته پرداخت و زیر ساخت معاملات (CPMI) در بانک تسویه بین المللی (BIS) باشد که بانک مرکزی استرالیا نیز عضوی از آن است.»

منبع:

http://finextra.com/news/fullstory.aspx?newsitemid=27202&topic=payments

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  −  2  =