استقرار سیستم مدیریت امنیت اطلاعات درشرکت خدمات انفورماتیک کیش

همراه اخذ گواهینامه بین المللی ISO27001:2013

شرکت خدمات انفورماتیک کیش به منظور استقرار سیستم مدیریت امنیت در حوزه راهبری و نگهداری مرکز داده و اتوماسیون بانکی، گواهینامه بین المللی ISO27001:2013 با تایید سرممیز رسمی CIS-CERT ، در اسفند ماه 1393 دریافت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک با توجه به اهمیت روزافزون امنیت اطلاعات به ویژه در حوزه بانکداری الکترونیک، شرکت خدمات انفورماتیک کیش، در راستای دستیابی به اهداف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در حوزه امنیت اطلاعات بانکی و همچنین تحقق بخشی از اهداف استراتژیک شرکت از جمله مدیریت امنیت اطلاعات، ارتقاء کیفیت راهبری سامانه های حاکمیتی بین بانکی و تداوم کسب و کار شرکت، از سال 1391 اقدام به ایجاد، پیاده سازی و اجرای سیستم مدیریت امنیت اطلاعات نمود.

پس از دو سال تلاش بی وقفه کارکنان شرکت خدمات انفورماتیک کیش به  منظور استقرار سیستم مدیریت امنیت در حوزه راهبری و نگهداری مرکز داده و اتوماسیون بانکی، این شرکت موفق به اخذ گواهینامه بین المللی ISO27001:2013 با تایید سرممیز رسمی CIS-CERT ، در اسفند ماه 1393 گردید.

پیاده سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات و دریافت گواهینامه بین المللی، در حوزه راهبری سرویس ها و شبکه بانکی، تایید دیگری بر اعتبار و نقش ویژه شرکت خدمات انفورماتیک کیش در ارائه سرویس های امن و پایدار بانکی است و قطعاً تثبیت جایگاه این شرکت و شرکتهای گروه خدمات انفورماتیک در صنعت بانکی و افزایش قدرت رقابت با رقبای داخلی و خارجی را به همراه خواهد داشت.

این گواهینامه تاییدی بر صحت مسیر حرکت شرکت و بلوغ فکری سازمان در زمینه مدیریت امنیت اطلاعات ونشانگر آن است که این روند در راستای حفظ و ارتقاء جایگاه شرکت، یک الزام است.

در این راستا بهبود مستمر سیستم مدیریت امنیت اطلاعات ، شناسایی مخاطرات جدید و شناخت، تحلیل و انتخاب راهکارهای مناسب در مدیریت مخاطرات و گسترش و نهادینه سازی فرهنگ امنیت اطلاعات ، همواره در دستور کار شرکت قرار خواهد داشت.

درباره شرکت خدمات انفورماتیک کیش

 شرکت خدمات انفورماتیک کیش در تاریخ 1379/7/14 بصورت سهامی خاص، تاسیس گردید.
 
با توجه به اهداف ایجاد شرکت خدمات انفورماتیک کیش در ارائه سرویس های امن و پایدار بانکداری الکترونیک  مأموریت آن بشرح زیر تبیین گردیده است:تامین زیرساختهای اطلاعاتی و ارتباطی جهت ارائه سرویس های بدون وقفه، پایدار، ایمن و با کیفیت تضمین شده در راستای سیاست های شرکت خدمات انفورماتیک و در حوزه بانکداری الکترونیک به سیستم بانکی کشور.

اهداف و سیاست‌های کلان

• طراحی و ایجاد مراکز داده با استفاده از فن‌آوری‌ها و استانداردهای به روز و پیشرفته.
• ایجاد بستر مناسب، پایدار و ایمن جهت تبادل اطلاعات با مراکز داده اصلی و پشتیبان شرکت خدمات انفورماتیک و سایر مشتریان (بانکها) از طریق طراحی و پیاده سازی شبکه‌های ارتباطی اختصاصی (LAN , WAN , VSAT).
• ارائه راهکارهای جامع در حوزه‌های فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) خصوصا در زمینه سامانه‌های بانکداری الکترونیک.
 
شرکت خدمات انفورماتیک کیش، به پیروی از سیاست‌ها و اهداف شرکت خدمات انفورماتیک در راستای طرح جامع اتوماسیون سیستم بانکی کشور ضمن فعالیت درزمینه های مخابراتی و انتقال اطلاعات و عملیات محرمانه بانکی، راهبری عملیات سامانه شتاب را به طور همزمان در سایت کیش و تهران به عنوان اصلی ترین فعالیت این شرکت درکنار راهبری سامانه های ملی پرداخت توسط کارشناسان زبده این شرکت به صورت شبانه روزی در دست اجرا دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  +    =  21