هند و پاکستان بازار فرش‌ دستباف ایرانی را گرفته‌اند

رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف گفت: بیش از 90 درصد فرش‌های دستباف ایرانی صادر می‌شوند که البته بازار ما را کشور‌هایی مانند هند و پاکستان گرفته‌اند چون هزینه و دستمزد کارگر در این کشور‌ها ارزان‌تر است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سید مجتبی عراقچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در کشور ما 80 درصد هزینه‌ فرش دستباف را دستمزد تشکیل می‌دهد؛ بنابراین طبیعی است با افزایش میزان دستمزد، قیمت‌ تمام شده فرش دستباف افزایش یابد و مردم بیشتر به سمت فرش‌های ماشینی، موکت یا دیگر موارد جایگزین تمایل پیدا کنند.

وی با بیان اینکه صادرات فرش دستباف ایرانی به همه کشورها صورت می‌گیرد، گفت: کشور‌های اروپایی تمایل زیادی به استفاده از فرش‌های دستباف ایرانی به ویژه فرش‌های دستباف دست دوم دارند که البته در حال حاضر بازار اروپا با بحران اقتصادی مواجه است.

رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف افزود: آمریکا یکی از کشورهای واردکننده فرش بود ولی در حال حاضر ورود فرش ایرانی به آمریکا تحریم است که البته این موضوع ربطی به تحریم هسته‌ای ندارد.

عراقچی اظهار کرد: با توجه به بالا بودن ارقام معامله شده در این صنف معمولا فروش به صورت اقساطی صورت می گیرد، به ویژه کسانی که فرش به صادرکنندگان می‌فروشند طبیعی است که نحوه دریافت به صورت اقساطی است و نمی‌توان استفاده از کارتخوان را اجباری کرد.

وی گفت: استفاده از کارتخوان موجب ساماندهی و شفافیت بیشتر می‌شود ولی این کار باید با توجه به نحوه فعالیت صنوف انجام شود و ما نیز نظرات خود را به اتاق اصناف ارائه کرده‌ایم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  7  =  3