تیم مذاکرات ایران، خالق “گزینه چهارم” در تاریخ شورای امنیت می‌شود؟

محمد جواد ظریف و همکارانش در تیم مذاکرات هسته ای، در طول 2 سال گذشته کوشیده اند علاوه بر منتفی کردن تحریم های آمریکا و اروپا، قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران را نیز لغو کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد جواد ظریف و همکارانش در تیم مذاکرات هسته ای، در طول 2 سال گذشته کوشیده اند علاوه بر منتفی کردن تحریم های آمریکا و اروپا، قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران را نیز لغو کنند. خبرها از وین حاکی از آن است که این تلاش ها در آستانه ثمردهی است و اگر طرف های مقابل در لحظات آخر، مذاکرات را به هم نریزند، اتفاق بزرگی در تاریخ حقوق بین الملل رخ خواهد داد.

 تعبیر “اتفاق بزرگ در تاریخ حقوق بین الملل” نه از سر احساس یا خوشحالی از توافق احتمالی که بر مبنای واقعیت های حقوقی حاکم بر روابط بین الملل است.
تا کنون شورای امنیت سازمان ملل متحد، علیه کشورهای متعددی قطعنامه های تحریمی صادر کرده است. منشور سازمان ملل متحد، فصلی دارد که به آنچه صلح جهانی را به خطر می اندازد اشاره می کند. این فصل که هفتمین فصل منشور است ، به شورای امنیت اجازه می دهد هر گاه کشوری صلح و امنیت را به خطر بیندازد، تحریم هایی را علیه آن وضع کند و حتی در نهایت با تشکیل نیروی چند ملیتی به آن کشور حمله نظامی کند.

تیم مذاکرات ایران، خالق

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  ⁄  8  =