تعداد کاربران بانکداری موبایل به یک چهارم جمعیت جهان خواهد رسید/۴۰درصد هنوز نگرانند

براساس تحقیقات KPMG سال 2019

پیش بینی می شود تا سال 2019، تعداد کاربران موبایلی جهان دوبرابر شده و به 1.8 میلیارد نفر برسد که این رقم از یک چهارم جمعیت جهان نیز بیشتر است./در بلندمدت، هر چه تکنولوژی بانکداری موبایلی پیشرفت کند و به «بانکداری باز» نزدیک تر شود، مشتریان می توانند از طریق روش ها، ابزارها، دستگاه ها و سیستم عامل های متفاوت مانند گوشی ها، تبلت ها و تکنولوژی های پوشیدنی با بانک مورد نظر خود مرتبط باشند. /« نوآوری باید با ملاحظات امنیتی جدی و مطمئن همراه باشد.»/بانکداری موبایلی به وضوح جای تمامی کانال های ارتباطی میان بانک ها و مصرف کنندگان را می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  براساس تحقیقات انجام گرفته توسط گروه تحقیقاتی KPMG و به کمک داده های آزمایشگاه UBS Evidence Lab؛ پیش بینی می شود تا سال 2019، تعداد کاربران موبایلی جهان دوبرابر شده و به 1.8 میلیارد نفر برسد که این رقم از یک چهارم جمعیت جهان نیز بیشتر است.

براساس این گزارش، از نظر حجم تراکنش ها، بانکداری موبایلی، بزرگترین کانال ارتباطی مشتریان با بانک ها خواهد بود. گسترش بانکداری موبایلی به مشتریان جدید، در یک مرحله سریع و استثنایی قرار دارد. هم چنین، این گزارش نشان می دهد که بانکداری موبایلی و سیستم های پرداخت در حال یکپارچه سازی بیشتر با سایر تکنولوژی ها هستند و صنعت بانکداری را به سمت «بانکداری باز» (Open Banking) هدایت می کنند.

این گزارش در ادامه به بانک هایی اشاره می کند که استراتژی های بانکداری موبایلی واقعی را اجرا نمی کنند و در مدت زمان کوتاهی مشتریان خود را در این رقابت از دست می دهند.

این گزارش نشان می دهد که در بلندمدت، هر چه تکنولوژی بانکداری موبایلی پیشرفت کند و به «بانکداری باز» نزدیک تر شود، مشتریان می توانند از طریق روش ها، ابزارها، دستگاه ها و سیستم عامل های متفاوت مانند گوشی ها، تبلت ها و تکنولوژی های پوشیدنی با بانک مورد نظر خود مرتبط باشند. برای مثال، زمانی که یک مشتری گوشی خود را در دست دارد، اگر در فروشگاهی گوشی را مقابل یک دستگاه تلویزیون نگه دارد، اپلیکیشن های گوشی مشتری می توانند آن دستگاه را شناسایی کرده و اطلاعات و نقد ها و بررسی ها و گزینه های خرید از جمله پرداخت اعتباری را در اختیار وی قرار دهد.

هم چنین، این گزارش سه نکته کلیدی را برای بانک ها برجسته تر می کند تا بانک ها مزایای بانکداری موبایلی را بهتر دریابند و برای عصر «بانکداری باز» آماده شوند:

اول این که سرویس های بانکداری موبایل را گسترش دهید. بانک ها باید پتانسیل ارزش افزوده سرویس های شخصی سازی شده را به خوبی بررسی کنند.

هم چنین بانک ها باید با رویکردی باز از توسعه دهندگان شخص ثالث کمک بگیرند و در استارتاپ ها و مراکز رشد سرمایه گذاری کنند.

نکته کلیدی آخر نیز امنیت است. 40 درصد از مشتریان در ابراز نگرانی های خود راجع به امنیت اطلاعات هویتی گوشی و احتمال سرقت آن ها می گویند : « نوآوری باید با ملاحظات امنیتی جدی و مطمئن همراه باشد.»

دیوید هدکینسون، رئیس بانکداری موبایلی و دیجیتال انگلستان در KPMG و نویسنده این گزارش می گوید: « بانک ها یا باید این تحول سازگار شوند یا از بین می روند. بانکداری موبایلی به وضوح جای تمامی کانال های ارتباطی میان بانک ها و مصرف کنندگان را می گیرد. بسیاری از بانک ها به منظور رویارویی با این چالش، در طرح های نوآورانه و زیرساخت های جدید سرمایه گذاری می کنند. اما سایر بانک هایی که وارد این حوزه نشده اند، باید از دیگران پیروی کرده و برای ایجاد قابلیت های جدید متعهد شوند تا با سرعت تغییرات همگام شوند.»

ترجمه از واحد ترجمه پایگاه خبری بانکداری الکترونیک

منبع : http://www.paymenteye.com/2015/08/04/mobile-banking-users-will-double-and-hit-a-quarter-of-the-worlds-population-by-2019-says-kpmg/

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  3