رستم قاسمی: باید بیشتر مصرف کنیم تا کارخانه‌ها کار کنند

بجز منابعی همچون آب، برق و گاز که نیاز به صرفه‌جویی دارند، در لوازم خانگی باید مصرف بالا برود تا کارخانه‌ها کار کنند و شغل ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک چیزی که الان کم داریم کار و تلاش است که ظرفیت آن در کشور وجود دارد. هزاران شرکت خوب و توانمند داریم و از نظر توانمندی فنی و تخصصی به شرایط خوبی رسیده‌ایم. الان باید با یک نگاه اجرایی، فضا را برای فعالیت اقتصادیون آماده کنیم.

وزیر سابق نفت اظهار کرد: بجز منابعی همچون آب، برق و گاز که نیاز به صرفه‌جویی دارند، در لوازم خانگی باید مصرف بالا برود تا کارخانه‌ها کار کنند و شغل ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، رستم قاسمی در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان اظهار کرد: سالیانه یک میلیون ازدواج در کشور صورت می‌گیرد. این یعنی نیاز به یک میلیون مسکن، یک میلیون تلویزیون، یک میلیون یخچال و بسیاری دیگر از لوازم خانگی که خودش می‌تواند یک چرخه بازار باشد.

وی افزود: درخصوص میزان مصرف، بجز در منابع آب، برق و گاز، نیازی به تبلیغ عدم مصرف نداریم بلکه باید مصرف را تشویق کنیم. مبل، یخچال، تلویزیون و بسیاری از وسایل خانه سالیانه می‌توانند عوض شوند. این باعث می‌شود تا کارخانه‌ها کار کنند و شغل ایجاد شود.

رستمی با بیان این‌که ما در سال 1400 با یک جمعیت فراوان بیکار مواجه می‌شویم، گفت: ما نوشته زیاد داریم. سند چشم‌انداز، برنامه‌های پنج ساله، برنامه‌های سالیانه، سیاست‌های توسعه را نوشته‌ایم. چیزی که الان کم داریم کار و تلاش است که ظرفیت آن در کشور وجود دارد. هزاران شرکت خوب و توانمند داریم و از نظر توانمندی فنی و تخصصی به شرایط خوبی رسیده‌ایم. الان باید با یک نگاه اجرایی، فضا را برای فعالیت اقتصادیون آماده کنیم.

وزیر سابق نفت یادآور شد: ما در زمینه‌ صنعت ساختمان پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم. چهارمین کشور از نظر ظرفیت تولید کاشی و سرامیک دنیا هستیم و سالیانه 16 میلیون تن سیمان صادر می‌کنیم.

وی با اشاره به دوران رکود اقتصادی در اروپا یادآور شد: اروپایی‌ها در آن زمان به کارخانه‌هایشان یارانه می‌دادند تا از رکود جلوگیری کنند.

به گفته رستمی، اقتصاد در گذشته نقش چندانی در جوامع بشری نداشت، اما امروزه کارکرد بسزایی دارد و طی دهه‌های آینده اقتصاد نقش اصلی را در زندگی ایفا خواهد کرد و اگر فکری برای آن نشود می‌تواند امنیت، فرهنگ و دین را به چالش بکشد.

وی نقش اقتصادیون کشور را برای اجرای طرح‌ها، بی‌بدیل دانست و گفت: ما برای دستیابی به طرح‌های اقتصادی، منابع کافی را در اختیار داریم. منابع زیرزمینی از جمله آهن، آلومینیوم، مس و بسیاری دیگر از منابع در کشور ما کم‌نظیرهستند، اما در کمتر از 10 درصد منابع اکتشاف صورت گرفته و 90 درصد کشف نشده است.

وزیر سابق نفت با بیان این‌که کشور ما در مجموع منابع نفت و گاز، مقام اول را در دنیا دارد، تصریح کرد: هم‌چنین درخصوص منابع نیروی انسانی ما جزو چند کشور اول از نظر استعداد و هوش هستیم. در کشاورزی نیز با همین میزان 250 میلی‌متر بارندگی سالیانه وضعیت بدی نداریم. ظرفیت‌های ژئوپلتیک کشور همچون حمل و نقل و دستیابی به آب‌های آزاد نیز از جمله ظرفیت‌هایی است که نیاز به توجه بیشتری دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. دوست می گوید

    خداوکیلی دست از سر کچلمان وردار
    همون یک بار نفتو دادی دست دزد کافیه
    لطفاً نسخه دیگه ای برای مردم نپیچ

ارسال یک پاسخ

25  +    =  28