استفاده از پتانسیل‌های دانشگاه شریف در توسعه فناوری‌های شهری با امضای تفاهم‌نامه همکاری

تفاهم‌نامه‌ همکاری بین دانشگاه شریف و شهرداری منطقه‌ دو با هدف تسهیل فرایندهای علمی و فناوری دانشگاه شریف توسط شهرداری و استفاده از ظرفیت‌های فناوری دانشگاه شریف در ارتقای خدمت رسانی مدیران شهری منعقد شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، این تفاهم‌نامه همکاری با حضور دکتر فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، دکتر نظری شهردار منطقه 2 و جمعی از مدیران و معاونین این دو مجموعه به امضای طرفین رسید.

این تفاهم نامه در راستای توسعه فناوری‌های شهری و استفاده از ظرفیت‌های فناوری دانشگاه‌ها در ارتقای خدمت رسانی مدیران شهری از یکسو و تسهیل فرایندهای علمی و فناوری دانشگاه‌ها توسط شهرداری‌ها بعنوان حلقه‌های واسط مدیریت کلان از سوی دیگر منعقد شد.

بنا بر این گزارش، همکاری در جهت گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ترافیکی و بسط مفاهیم مربوطه، بهره مندی از پتانسیل و توانمندی‌های متقابل در جهت اهداف اختصاصی و مشترک، گسترش همکاری و مشارکت در انجام کارهای تحقیقاتی و فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و عمرانی و بهره گیری از امکانات و توانمندی‌های علمی و تخصصی دانشگاه شریف و شهرداری منطقه 2، محورهای اصلی است که در این تفاهم نامه دنبال خواهد شد.

همکاری در برگزاری کارگاه‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف در سطح منطقه، آموزش و ترویج فرهنگ تورهای شریف گردی ویژه دانش آموزان مقطع دبیرستان منطقه، فعال سازی مراکز کارآفرینی شهرداری توسط مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف، مشارکت در توسعه فناوری‌های شهری و حرکت به سمت ایجاد شهر هوشمند، طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی مورد نیاز مدیران و کارمندان شهرداری، همکاری در توسعه منطقه‌ ویژه علم و فناوری در اطراف دانشگاه صنعتی شریف و توسعه شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه‌ شهری از جمله تعهدات دانشگاه صنعتی شریف است که در این تفاهم نامه قید شده است.

همچنین شهرداری منطقه 2 موظف است که در خصوص در اختیار قرار دادن فضای بوستان‌ها، میادین و اماکن و سرای محلات منطقه جهت اجرای طرح‌های دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، استفاده استادان و دانشجویان از امکانات فرهنگی و ورزشی شهرداری منطقه 2، انجام فعالیت عمرانی دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی، برگزاری اردوهای تفریحی-آموزشی ویژه دانشجویان و استادان، توسعه فضای سبز درون و اطراف دانشگاه، بهبود ترافیکی منطقه و تامین پارکینگ اطراف دانشگاه، فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی در دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی، اجرای پروژه خوابگاه سالم و دانشگاه سالم و برگزاری مسابقات ورزشی دانشگاه، مساعدت‌های لازم را داشته باشد.

بر اساس این گزارش، به منظور اجرای مفاد تفاهم‌نامه کارگروهی مرکب از نمایندگان شهرداری و دانشگاه شریف تشکیل و مقرر شد تا این کارگروه بصورت ماهیانه تشکیل جلسه داده و راهکارهای اجرای موارد تفاهم‌نامه را بررسی کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  +    =  49