سه‌هزار واگن مسافربری وارد خط ریلی کشور می‌شود

معاون ناوگان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران:

معاون ناوگان راه‌آهن کشور گفت: طی هفت سال آینده با حضور دولت و بخش خصوصی باید سه‌هزار واگن مسافربری وارد خط ریلی کشور شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در زنجان، بابک احمدی در حاشیه آغاز به کار مجدد خط تولید ریل‌باس شرکت ایریکو ابهر اظهار کرد: از اول بهمن‌ماه امسال همه واگن‌های بالای 45 سال کارکرد یا متوقف شده و یا باید مورد بهسازی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه واگن‌های بالای 55 سال حق سیر ندارند، گفت: از اول بهمن‌ماه سال آینده نیز همه واگن‌های بالای 30 سال متوقف شده و یا مورد بهسازی قرار می‌گیرد که در این صورت تا رسیدن به 45 سال سیر می‌توانند به فعالیت ادامه دهند.

احمدی با اشاره به اینکه طی هفت سال آینده باید سه‌هزار واگن مسافربری وارد خط ریلی کشور شود، تصریح کرد: علاوه بر اینکه دولت در این بخش حضور پیدا کرده مشوق‌های مالی برای حضور بخش خصوصی در این حوزه را نیز فراهم کرده است.

معاون ناوگان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وجود مشکلات زیرساختی در خصوص همکاری ریلی با عراق، گفت: به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم هنوز با عراق وارد همکاری ریلی نشده‌ایم، ولی به لحاظ مقررات در این حوزه مشکلی وجود ندارد.

احمدی با اشاره به اینکه عمر متوسط واگن‌های ریلی کشور 29 سال است، در حالی که باید این رقم به 15 یا 16 سال برسد، خاطرنشان کرد: علاوه بر مرز مشترک سرخس در خصوص ارتباط با کشور ترکمنستان، از طریق مرز اینچه‌برون که اخیراً توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد، وارد همکاری شده‌ایم.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  1