حمایت پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی از ۲۷۸ شرکت فناور

پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی و پارک فناوری پیشرفته جمهوری آذربایجان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا منطقه آذربایجان شرقی، محمدعلی حسین پور فیض، رئیس پارک علم‌ و فناوری آذربایجان شرقی در نشست خبری با اعلام این خبر اظهار کرد: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به منظور گسترش روابط بین‌الملل و ایجاد زمینه‌های توسعه کالا و خدمات دانش بنیان اقدام به امضای تفاهم‌نامه کرده است.

وی با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری از سال 82 فعالیتشان را آغاز کرده‌اند، افزود: پارک علم و فناوری استان تاکنون 278 شرکت فناور را حمایت کرده است و در حال حاضر 79 موسسه در پارک استان مستقر بوده و 10 موسسه نیز در حال عقد هستند و 189 موسسه نیز از پارک خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون 154 اختراع در این پارک ثبت شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون 64 مورد تفاهم‎نامه همکاری با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، 104 مورد قراردادهای همکاری با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی با ارزش 37 میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی مستقیم سه هزار و 165 نفر به امضا رسیده است.

رئیس پارک علم‌ و فناوری آذربایجان شرقی در رابطه با وضعیت آماری شرکت‌های دانش بنیان در کارگزار ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها، عنوان کرد: تعداد شرکت‌های تأئید شده‎ نهایی توسط کارگروه 65 مورد، تعداد کل شرکت‌های مردودی 17 مورد و تعداد شرکت‌های در حال بررسی توسط کارگروه 10 مورد است.

حسین پور فیض با اشاره به ایجاد پردیس‌های تخصصی در سطح استان، گفت: با توجه به مسئولیت محول شده به پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به عنوان مسئول اجرای پروژه ایجاد پردیس‌های تخصصی پارک در استان (از جمله پروژه‌های هسته کلیدی منطقه ویژه علم و فناوری سند تدبیر و توسعه استان)، این پارک اقدام به تدوین برنامه عملیاتی و همکاری با دانشگاه‌های استان برای تشکیل پردیس‌های تخصصی کرده است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  70