توصیه‌نامه بانک مرکزی به چهار بانک طلبکار از صنعتگران

دبیر انجمن صنایع نساجی اعلام کرد: بانک مرکزی قرار است توصیه‌نامه‌ای که چهار بانک خصوصی که در سال‌های گذشته دولتی بودند برای اجرای دستورالعمل صادر شده ارسال کند که این بانک‌ها برای تسویه بدهی‌های ارزی صنعتگران مطابق بانک دولتی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمد مهدی رییس‌زاده درباره‌ نحوه تسویه بدهی ارزی صنعتگران که در سال‌های گذشته از صندوق توسعه ملی وام گرفته بودند، گفت: براساس ماده 20 قرار شد صنعتگران بدهکار 25 درصد از بدهی خود را به صورت علی‌الحساب به نرخ زمان دریافت تسهیلات پرداخت کنند تا برای مابقی آن تصمیماتی گرفته شود.

وی افزود: مشکل اینجاست که برای پرداخت این 25 درصد فرصت سه‌ماهه به صنعتگران داده شده و این سه ماه از زمان درج مصوبه در روزنامه رسمی یعنی 12 خرداد‌ماه حساب شده است در حالی که قانون فوق در 17 مرداد‌ماه به صورت رسمی ابلاغ شده است.

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران فرصت سه ماهه صنعتگران تا چهار روز دیگر به پایان می‌رسد، ادامه داد: این درحالی است که در این مدت چهار بانک ملت، رفاه، صادرات و تجارت که در زمان پرداخت تسهیلات دولتی بوده و اکنون خصوصی هستند از اجرای این ماده به دلیل خصوصی‌بودنشان امتناع می‌کنند.

رییس‌زاده با بیان این‌که قرار شده بانک مرکزی توصیه‌نامه‌ای به این چهار بانک برای این‌که در این مورد مطابق بانک‌های دولتی رفتار کنند، ارسال کنند گفت: خواسته دیگر ما این است که زمان سه ماهه تمدید شود، چرا که صنعتگران در اصل کمتر از یک ماه فرصت داشتند.

وی با بیان این‌که آیین‌نامه اجرایی قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و اصلاح نظام مالی کشور اشکالاتی دارد که خلاف خود این قانون است، گفت: ما این موضوع را به هیات دولت اعلام کردیم و معاون اول رییس جمهور نیز به وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد که به اشکالات رسیدگی کرده و در صورت نیاز آنها را اصلاح کند.

دبیر انجمن صنایع نساجی درباره‌ راهکارهای انجمن صنایع نساجی برای حل معضل رکود در این صنعت گفت: ما باید روی قیمت تمام شده کار کنیم که این قیمت تابع عواملی است که برخی از آنها مشکلاتی نظیر مالیات بر ارزش افزوده، بیمه کارگران و … است که ابتدا باید آنها حل شود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

33  ⁄  11  =