آغاز دور دوم بازدیدهای طرح «اتنوبوتانی گیاهان دارویی استان ایلام»

دور دوم از بازدیدهای طرح «مطالعه اتنوبوتانی گیاهان دارویی استان ایلام» با حضور کارشناسان مرکز تحقیقات طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و همچنین کارشناسان معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام آغاز شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، در دور دوم از اجرای طرح، ضمن بازدید از عطاری‌های شهر ایلام و رویشگاه‌های طبیعی تعدادی از گونه‌های گیاهان دارویی استان در شهرستان‌های ایلام، مهران و چرداول، با تعدادی از اطبای سنتی شهرستان‌های ایلام و چرداول نیز گفت‌وگو شد.

بر اساس این گزارش، دستیابی به تجربیات و اطلاعات نهفته و غیر مستند یکی از راهکارهای ارزشمند جهت توسعه علوم دارویی و مبنای تولید داروهای جدید است. قوم‌گیاه‌شناسی یا اتنوبوتانی بازیابی سنت‌هایی است که به صورت غیر مکتوب و در خطر نابودی هستند. حفظ و انعکاس این روش‌های سنتی راهنمای ارزشمندی جهت دستیابی به منابع دارویی جدید است. بر همین اساس، طرح «مطالعه اتنوبوتانی گیاهان دارویی استان ایلام» با همکاری جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام و مرکز تحقیقات طب سنتی و مفردات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طی مدت چهار سال در حال اجرا است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  1  =