دانشکده فنی خوارزمی به قطب مهندسی جنوب استان تبدیل می‌شود

رییس دانشکده فنی خوارزمی پسران شهرضا:

رییس دانشکده فنی خوارزمی پسران شهرضا، با اعلام این که این دانشکده به عنوان قطب مهندسی جنوب استان تبدیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: تدوین سند توسعه دانشگاه خوارزمی، یکی از ضروری‌ترین نیازهای علمی و فرهنگی این شهرستان است. توسعه کارآمد منوط به تدوین طرح‌هایی است که تمامی جوانب آن سنجیده و افق چشم انداز 20 ساله توسعه کشور را در نظر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، سید مجید عطایی در جمع خبرنگاران با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهور مبنی بر ارتقاء سطح علمی کشور و تقویت صنایع دانش بنیان تصریح کرد: توسعه کمی و کیفی این دانشگاه از جمله رئوس برنامه‌های اجرایی دانشکده است، زیرا شأن و منزلت شهرستان شهرضا ایجاب می‌کند دانشگاه خوارزمی به یکی از قطب‌های بزرگ علمی در منطقه تبدیل شود و با جدیت این برنامه را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: الگوی توسعه دانش محور در شاخه‌های مختلف صنایع همواره زمینه ساز ایجاد توسعه پایدار در کشورها بوده و با توجه به رویکرد فنی دانشکده خوارزمی شهرضا، این الگو در دستور کار و کادر آموزشی دانشکده قرار دارد.

رئیس دانشکده فنی خوارزمی پسران شهرضا، با بیان این که دانشگاه خوارزمی شهرضا دارای 850 دانشجو است، افزود: این تعداد دانشجو در شش رشته الکترونیک، برق صنعتی، مکانیک خودرو، حسابداری، رایانه، ساختمان و در مقطع کاردانی مشغول به تحصیل هستند.

عطایی، شمار فارغ التحصیلان این دانشگاه را بالغ بر دو هزار و 650 نفر اعلام کرد و افزود: روند تربیت دانشجو بر مبنای تکیه به تئوری آموزی در حالی است که هدف اصلی از تأسیس مراکزی همچون دانشگاه‌های خوارزمی، تربیت دانشجویانی است که علاوه بر آشنایی علمی با موضوعات، از منظر فنی و کارهای میدانی نیز در جایگاه قابل قبولی باشند.

وی، رشد قارچ گونه مراکز غیرانتفاعی در گذشته را باعث افزایش روند مدرک گرایی و در نتیجه بیکاری لجام گسیخته فارغ التحصیلان دانست و اضافه کرد: این رویه در گذشته در حالی دنبال می‌شد که با تأکید بر لزوم خوداتکایی مالی دانشگاه‌ها و از سوی دیگر کاهش شمار جمعیت دانشجویان، نظام آموزش عالی کشور را به ورطه نابودی می‌کشاند.

رئیس دانشکده فنی خوارزمی پسران شهرضا با اشاره به لزوم جابجایی دانشگاه خوارزمی پسران به محل جدید، اجرای آن را منوط به تحقق زیر ساخت‌های لازم دانست و افزود: بروز مشکلاتی در تردد دانشجویان و پرسنل به محل جدید دانشگاه خوارزمی پسران از جمله موانع اجرایی این اقدام است، زیرا بروز هرگونه مشکلی از جمله وقوع حوادث رانندگی در این روند مسئولیت مستقیم دانشگاه را به دنبال دارد و این در حالی است که فقدان پل عابر پیاده دانشجویان عازم از سمت شهرضا را با مخاطرات جدی مواجه می‌کند.

عطایی تأکید کرد: پایداری دانشگاه خوارزمی پسران منوط به انتقال به محل جدید است و این مسئله مورد اذعان تمامی مسئولان نیز قرار دارد، اما با توجه به شرایط موجود این انتقال باید تدریجاً انجام شود تا دانشجویان این مرکز در فضایی آرام و امن به تحصیل بپردازند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  12