کشاورزی در خراسان جنوبی بحرانی شده است

رییس سازمان حفظ نباتات:

رییس سازمان حفظ نباتات از وضعیت بحرانی کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد و گفت: با توجه به بازدیدهایی که از برخی شهرستان‌های استان صورت گرفت می‌توان مدعی شد که خراسان جنوبی از جمله استان‌هایی است که به معنی واقعی کلمه دچار بحران کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا در خراسان جنوبی، محمدعلی باغستانی میبدی اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات موجود در بخش کشاورزی استان در شورای حفظ نباتات کشور مطرح خواهد شد.

وی ادامه داد: قطعا در سال جاری به گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهد شد تا خراسان جنوبی از این حیث به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

باغستانی اعتبارات خراسان جنوبی در موضوع حفظ نباتات در سال 1392 را بالغ بر460 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این مبلغ 360 میلیون تومان تخصیص یافت.

وی اعتبارات استان در این زمینه در سال گذشته را 770 میلیون تومان دانست وگفت: میزان تخصیص این اعتبارات در سال گذشته با رشدی 94 درصدی 728 میلیون تومان بوده که نشان دهنده توجه جدی دولت به این بخش است.

رییس سازمان حفظ نباتات به خشکسالی‌های چند سال اخیر خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: این امر در کنار سایر عوامل موجب شده تا وضعیت استان در این زمینه حاد شود که می طلبد اعتبارات ویژه‌ای از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به این منظور به استان اختصاص یابد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  24