صندوق قرض‌الحسنه زنان ناشر راه‌اندازی می‌شود

رییس انجمن صنفی زنان ناشر از راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه، شرکت تعاونی و مرکز پخش کتاب انجمن زنان ناشر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، خانم صدقیان در همایش زنان، کتاب و توسعه پایدار که در مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد، اظهار کرد: زنان ما همواره در کنار دلیر‌مردان کشور و در عرصه‌های مختلف حضور یافته و یاری رسانده‌اند. زنان به واسطه نقش‌های متعددی که دارند مجبوراند که هم یک مدیر هم، یک کارمند خوب و یک مادر خوب باشند ولی تعدد نقش زنان در صنعت نشر که تا حدودی مردانه به‌شمار می‌رود ما را بر آن داشت تا جامعه را به نقش و حضور ناشران زن که اغلب سرپرست خانوار هستند جذب کنیم.

وی ادامه داد: این‌که چرا عنوان کتاب، زن و توسعه پایدار انتخاب شده پیوند‌های ظریفی است که بین آنها وجود دارد. بی‌تردید توسعه پایدار فرآیندی است که برای به دست آوردن دستاوردهای مهم در هر فعالیتی که نیاز به منابع و جایگزینی یکپارچه دارد.

صدقیان افزود: توسعه پایدار عنصر سازمان‌دهنده‌ای است که موجب پایداری منابع تجدید‌ناپذیر می‌شود و به عنوان یک فرآیند لازمه بهبود و پیشرفت وضعیت موجود و از میان بردن کاستی‌های فرهنگی و اجتماعی جوامع است.

رییس انجمن صنفی زنان ناشر تصریح کرد: یک روی سکه توسعه پایدار ایجاد جامعه دانش‌بنیان و روی دیگر سکه رفع هرگونه تبعیض و نابرابری و بی‌عدالتی میان زنان و مردان فعال در این عرصه است.

به گفته وی آنچه پیوند میان جامعه دانش‌بنیان و فاقد روابط نابرابر میان زنان و مردان را ممکن می‌سازد، چیزی نیست جز افزایش آگاهی و آگاهی جز در پرتوی تولید کتاب و ایجاد رویه کتابخوانی در جامعه به وجود نمی‌آید.

صدقیان تصریح کرد: برای آنکه توسعه پایدار به برقراری رابطه‌ای فرهنگی میان محیط طبیعی، انسان و برنامه توسعه اجتماعی منتهی شود ناگزیر از افزایش آگاهی مردم هستیم. اکنون که با توافق هسته‌ای راهی برای ورود جریان بین‌المللی سرمایه دیده می‌شود شایسته است که استفاده بهینه‌ای از آن صورت گیرد.

رییس انجمن صنفی زنان ناشر با بیان این‌که توسعه پایدار از ره‌گذر رشد آگاهی، تولید علم و عرضه کتاب به دست می‌آید، خاطر نشان کرد: اگر قرار است تا پنج سال آینده 180 مرکز رشد، 30 پارک علم و فناوری و 800 واحد فناوری در کشور راه‌اندازی شود، باید به رشد پایدار، عرضه کتاب و افزایش سرانه کتابخوانی به مدد تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید بیش از پیش توجه کنیم.

وی در پایان خطاب به مسوولان فرهنگی کشور گفت: پشتیبانی از کار فرهنگی زنان جامعه را پربارتر، زیباتر و سالم‌تر می‌سازد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

33  −  26  =