آزمایش خوردگی به برنامه‌های پیشگیرانه توزیع برق یزد افزوده شد

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق استان یزد اعلام کرد: برای نخستین بار، دستگاه سنجش و آنالیز خوردگی تیرهای برق با موفقیت آزمایش و تست خوردگی به برنامه‌های پیشگیرانه توزیع برق یزد افزوده شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه یزد، محمدحسین شریعتی نسب از آزمایش دستگاه سنجش و آنالیز خوردگی تیرهای برق و افزوده شدن تست خوردگی به برنامه های پیشگیرانه توزیع برق یزد خبر داد و عنوان کرد: این دستگاه از طریق اسکن آرماتورهای داخلی پایه بتونی و تشکیل نیم پیل، میزان خوردگی را با دقت بالای 98 درصد می‌سنجد.

وی تست غیرمخرب بتونی بدون تخریب پایه را از مزیت‌های این دستگاه برشمرد و اضافه کرد: دستگاه مذکور با ترسیم نمودار به رنگ سبز، زرد و قرمز، اولویت‌ها را در حالت‌های سلامت پایه، تحت مراقبت و اولویت برکناری یا جایگزینی و یا قالب‌گیری مشخص می‌کند.

شریعتی نسب متذکر شد: با توجه به برداشت لایه‌های GIS توزیع برق یزد در پهنه‌بندی طبیعی خاک، امکان دسته‌بندی مناطق دارای بیشترین خوردگی به سهولت امکان‌پذیر می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق استان در پایان مدیریت و صرفه‌جویی در هزینه، اولویت‌بندی مناطق پرخطر از روش نمونه‌گیری تصادفی پایه‌های در معرض خوردگی و تعمیم نتایج در برنامه‌های امور پشتیبانی فنی و سرویس نگهداری را از دیگر مزیت‌های آن برشمرد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  2  =