قیمت طلا ثابت ماند

قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با ثبات نسبی به رقم ۱۱۱۹ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار کاهش یافته، قیمت طلا پس از 4 جلسه کاهش، امروز ثابت بود، اما فلز زرد که به دلیل ابهام در مورد زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا، نتوانسته مسیر اصلی خود را بیابد، فاصله چندانی با پایین ترین رقم 2و نیم هفته گذشته نداشت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ثبات نسبی به رقم 1119 دلار و 40 سنت رسید. قیمت طلا روز دوشنبه به رقم 1116 دلار و 20 سنت رسید که پایین ترین رقم از 19 اوت تاکنون بود.
شاخص دلار نیز 0.4 درصد افت داشت.
سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمارهای بازار کار آمریکا در روز جمعه بودند تا میزان تقویت ترمیم اقتصادی آمریکا را برآورد کنند و بفهمند که آیا فدرال رزرو در نشست این ماه خود نرخ بهره را افزایش خواهد داد یا نه. اما این گزارش نتوانست به اندازه کافی در مورد اقدام فدرال رزرو ابهام زدایی کند.
یک تاجر طلا در هنگ کنگ گفت: «بعید است تا زمان نشست فدرال رزرو شاهد نوسان قیمت قابل توجهی باشیم… طلا حتی به تحولاتی که در بازار سهام شاهد آن هستیم عکس العمل چندانی نشان نمی دهد.»
پیش بینی احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا برای اولین بار در حدود یک دهه گذشته، موجب شده تا قیمت طلا امسال تحت فشار قرار بگیرد. نشست فدرال رزرو آمریکا قرار است روزهای 16 و 17 سپتامبر برگزار شود.
سرمایه گذاران معتقدند افزایش نرخ بهره می تواند موجب کاهش تقاضا برای طلا شده و در عین حال ارزش دلار را افزایش دهد.
سم لافلین، تاجر گروه ام کی اس گروپ در این باره گفت: «پیش بینی ما این است که قیمت طلا در کوتاه مدت در محدوده 1115 تا 1130 دلار باقی خواهد ماند.»
به رغم ضعف های اخیر در بازار سهام که ناشی از تضعیف اقتصاد چین بوده، قیمت طلا جهش قابل توجهی را شاهد نبوده و این نشان می دهد که عامل تعیین کننده مسیر حرکت طلا سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا خواهد بود.
در هفته های آینده سرمایه گذاران بازار طلا آمارهای اقتصادی چین در ماه اوت را رصد خواهند کرد تا ببینند آیا اقتصاد این کشور در معرض ریسک افت قرار دارد یا نه.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  1  =