آخرین اخبار از راه‌آهن قزوین – رشت – آستارا

معاون ساخت راه‌آهن شرکت ساخت در گفت‌وگو با ایسنا

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت با اشاره به وضعیت مطلوب پیگیری راه‌آهن قزوین – رشت – انزلی ابراز امیدواری کرد: این محور تا شهر رشت در انتهای سال 1395 به بهره‌برداری برسد.

مسعود نصر اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که زیرسازی راه آهن قزوین _ رشت پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی داشته است، اظهار کرد: در بعضی از مناطق بیش از 90 درصد از زیرسازی کار تمام شده و می‌توان در آینده نزدیک به سایر مراحل این پروژه فکر کرد.

وی با اشاره به وعده دولت یازدهم مبنی بر به پایان رساندن این مرحله از طرح راه‌اهن بزرگ قزوین – آستارا تا پایان سال آینده تاکید کرد: در صورتی که منابع اعتباری مورد نیاز برای این پروژه تامین شده و کار بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته تکمیل شود قطعا راه‌آهن رشت تا پایان سال 1395 نهایی خواهد شد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت درباره‌ی وضعیت پیگیری این پروژه پس از اتصال به شهر رشت نیز گفت: با توجه به فاصله 40 کیلومتری بندر انزلی تا شهر رشت برای اتصال این دو نقطه نیز می‌توان برنامه‌ریزی‌هایی در کوتاه‌مدت انجام داد البته در حال حاضر این مرحله نیز از سوی یک پیمانکار در حال پیگیری است و مراحل ابتدایی خود را پشت سر می‌گذارد.

نصر اصفهانی اضافه کرد: در صورت نهایی شدن مقدمات ابتدایی این کار می‌توان انتظار داشت این پروژه تا پایان سال 1396 به بندر انزلی برسد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت بسیار زیادی که راه آهن بزرگ قزوین – رشت – انزلی – آستارا برای کشور دارد، شرکت ساخت این طرح را با قدرت بسیار زیادی پیگیری می‌کند و امیدواریم همان‌طور که بخش عمده‌ای از کار تا رشت پیگیری شده به زودی شاهد نهایی شدن و اتصال آن به آستارا نیز باشیم.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  52  =  54